انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۲ دی ۱۳۹۴

به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، «کیوان ساکت» - آهنگساز و نوازنده‌- بر این اعتقاد است که:‌ «به نظر من جشنواره امسال رویکرد بسیار مثبتی نسبت به سال های گذشته دارد و حرکتي است كه به نظر مي‌رسد جاي آن در سال هاي قبل و سنوات پيش‌تر خالي بوده است. روندي كه برگزاركنندگان جشنواره‌ی موسيقي فجر اتخاذ كرده‌اند، روند مثبت و قابل دفاعي است و اين اميد وجود دارد كه حركت برنامه‌ريزان و برگزاركنندگان جشنواره، به بار بنشيند و آغاز سنتي شود كه در سال‌هاي بعد نيز ادامه پيدا كند.»

ساكت نسبت به دعوت از هنرمندان نامي در بخش داخلي و بين الملل جشنواره هم احساس رضایت کرده و می‌گوید: «دعوت از هنرمندان سرشناس داخلی و خارجی بسيار با اهميت است و به بهبود و ارتقای سطح كيفي جشنواره موسيقي فجر خواهد انجاميد. در اين دوره خوشبختانه جلوي دعوت‌های بی‌هدف گرفته شده و نگاه به ليست مدعوين كاملا گوياست و نياز به توضيح اضافه ندارد. به نظر من همين حرکت‌هاي نخست و گام‌هاي اوليه نشان می‌دهد، اتفاقی در شرف افتادن در جشنواره است و یک اتفاق هنری خوب در حال شكل گيري است.»

این نوازنده تار و سه تار كشورمان، از اهميت برگزاري جشنواره موسيقي فجر سخن به ميان آورد و گفت: «جشنواره موسیقی فجر باید پديده‌اي باشد قابل اتكاء. پديده‌اي كه ديمي و بدون برنامه نيست و مي‌خواهد به موسيقي اين مرز و بوم، خدمت كند. اتفاقي كه در اين دوره در شرف افتادن است، نوعي اميدواري ميان اهالي موسيقي ايجاد كرده است. اميدواري نسبت به آينده و اينكه جشنواره مي‌تواند در قد و قامت پديده‌اي بين‌المللي از نوع خود، ظاهر شود. امیدوارم برگزاري مداوم جشنواره با همين سبك و سياق و رفع نواقص احتمالي در دوره‌هاي بعد حرکت و اتفاق هنری تمام و عيار و بدور از اشکال و ضعف‌های سنوات قبل كه متولیان موسیقی عامل آن بوده اند، رقم بخورد.»

منبع: روابط عمومي جشنواره موسيقي فجر

برچسب ها: کیوان ساکت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: