انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
کیوان ساکت نوازنده می‌گوید برای سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به همراه سالار عقیلی برنامه‌های متنوع و تازه‌ای در گروه ارکسترش آماده کرده است.
به گزارش تابناک فرهنگی ، کیوان ساکت نوازنده صاحب‌نام عرصه موسیقی درباره تازه‌ترین فعالیت‌های هنری خود گفت: در جشنواره امسال با گروه ارکسترم با نام "وزیری" با همراهی سالار عقیلی روز 25 بهمن‌ماه در سالن در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهم داشت. 

ساکت ادامه داد: این همكاری بعد از سال‌های طولانی اتفاق خوبی است كه با اجراهای غیرمنتظره‌ای از موسیقی همراه خواهد بود. در واقع ما تمام تلاشمان را کردیم تا برای سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر برنامه‌های متنوع و تازه‌ای را در گروه قرار بدهیم. به صورتی که در تمام این دو سئانس اجرا شنونده خسته نشده و سورپرایز هم شود.

وی افزود: تنها نگرانی من به چینش ارکستر و صدادهی آن است، چرا که در جشنواره سال‌های اخیر ما زمان خیلی کمی برای این موارد داشتیم، اما امیدوارم امسال این نگرانی وجود نداشته باشد. این کنسرت شامل دو پارت 45 دقیقه‌ای خواهد بود.

این نوازنده همچنین تشریح کرد: در این کنسرت فرم و شیوه‌های نوینی از اجرا را مشاهده خواهید کرد.

او ادامه داد: جدا از این برنامه مشغول کار روی کتابم با نام "گزیده ردیف کاربردی" هستم که به‌ زودی روانه بازار خواهد شد. در زمان‌های دورتر نوازنده‌ها برای الگوبرداری از ردیف‌ها به سراغ اجراهای دیگر رفته و از آن‌ها تقلید می‌کردند، اما در این کتاب به‌صورت کامل با جزئیات بیان شده و مشکل را برطرف کرده است.

این هنرمند در بخش دیگری از صحبت‌هایش به آلبوم تازه‌اش اشاره کرد و گفت: یک سی‌دی تصویری هم که گزیده‌ای از اجراهایم با نام "یک خانه پر ز مستان" توسط شرکت "ایرانگام" به مدت یک ساعت اجرا به ‌زودی منتشر و روانه بازار موسیقی خواهد شد.

این نوازنده ارکستر ملی در پایان هم گفت: فعلاً برنامه کاری‌ام به همین شکل بوده و برنامه‌ای برای اجرا در ارکستر ملی ندارم.

گروه وزیری در سال ۱۳۷۵ با تعدادى از هنرمندان كشور چون محمد دلنوازى، شادروان سهیل ایوانى، فاضل جمشیدى، سیاوش پورفضلى و تعدادى دیگر از دوستان راه‌اندازی توسط کیوان ساکت راه‌اندازی شده و این گروه بعدها با پیوستن هنرمندان دیگرى وسعت پیدا كرد. حسن ناهید، شادروان ایرج بسطامى، كریم قربانى، ناصر رحیمى، خورشیدفر و هنرمندان دیگر هر كدام در مقاطع مختلف با این گروه همكارى داشتند. ساکت یك یا دو سال بعد هم گروه "جوان وزیرى" را بنا نهاده و این دو را بعدها در هم ادغام كرده و نظر به علاقه و اعتقادى كه به راه استاد بزرگ موسیقى ایران "كلنل علی‌نقی وزیرى" داشت اسم گروه را وزیرى گذاشت.

این گروه تاكنون توانسته کنسرت‌های بسیار بزرگى در تهران، شهرستان‌ها و كشورهاى دیگر روى صحنه برود. در این گروه سعى شده موسیقى امروزى را با موسیقى دوران قاجار متمایز شود.
منبع: هنرآنلاین

برچسب ها: کیوان ساکت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: