انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
اظهار نظر فریبا جواهری درباره جشنواره نوای خرم :

جشنواره«نوای خرم»مشوقی برای علاقمندی جوانان به موسیقی ایرانی

متاسفانه آثار فاخر موسیقی ایرانی به فراموشی سپرده شده و در این شرایط جشنواره­ نوای خرم می­ تواند به عنوان مشوق عمل کند و باعث شود هنرجویان کودک و نوجوان با توجه و حواس کامل به این آثار گوش دهند.

 

جشنواره نوای خرم مشوقی برای علاقمندی جوانان به موسیقی ایرانی


به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ،دومین جشنواره نوای خرم زمستان امسال طی سه شب در تالار وحدت و رودکی با هدف ماندگاری و گسترش فرهنگ فاخر موسیقی اصیل ایران زمین، ارتقای بینش فرهنگی و هنری جامعه، ارایه الگوهای مناسب اخلاقی و حرفه‌ای و شناخت بیشتر هنرجویان نسبت به بزرگان هنری کشور و بررسی میزان تأثیرپذیری آن‌ها از هنر این استادان و تشویق و پرورش استعدادهای کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

فریبا جواهری که با همایون خرّم همکاری­های زیادی داشته، درباره این جشنواره به خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: زنده کردن یاد استاد همایون خرّم را مهم­ترین شاخصه جشنواره «نوای خرّم» است. متاسفانه آثار فاخر موسیقی ایرانی به فراموشی سپرده شده و کمتر می­توان هنرمند جوانی را پیدا کرد که به این آثار فاخر توجه داشته باشد. در این شرایط چنین جشنواره­ای می­ تواند به عنوان مشوق عمل کند و باعث شود هنرجویان کودک و نوجوان با توجه و حواس کامل به این آثار گوش دهند.

وی همایون خرّم را الگو و نمونه کامل اخلاق در جامعه هنر معرفی کرد و افزود: تمایلات خانوادگی به عنوان اثرگذارترین مشوق برای گرایش کودکان به موسیقی است . اینکه تلویزیون ساز را نشان دهد یا جشنواره­ای مثل« نوای خرّم» برای علاقه­مند کردن کودکان به موسیقی تلاش کند، نمی­تواند جایگزین علاقه و حمایت خانواده برای فراگیری موسیقی توسط خانواده­شان شود. من این مورد را در زندگی خودم به خوبی احساس کرده­ام. من در خانواده­ای متولد شدم که با موسیقی ارتباط تنگاتنگ داشت. از زمانی که چشم باز کردم، پیانو در خانه ما بود چون مادرم نوازنده پیانو بود. این ارتباط مهم­ترین دلیل تمایل هرکسی به موسیقی می­تواند باشد.

وی افزود: روال برگزاری جشنواره و بزرگداشت در ایران به شیوه­ای است که بخش خصوصی باید وارد کار شود. برگزاری بزرگداشت به این صورت است و هر کس برای تجلیل استاد یا معلم خودش باید وارد کار شود. برای بسیاری دیگر از اساتید موسیقی ایران هم تا امروز از جانب دولت تجلیلی برگزار نشده و مثلا از مقام هنری استاد معروفی تا امروز هیچ بزرگداشتی صورت نگرفته است. مگر تا امروز برای آقای تجویدی چنین اتفاقی افتاده است؟ عقیده من این است که هر کس می­خواهد این کار را انجام دهد باید همه هزینه­هایش را به عهده بگیرد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: