انتشار: ۱۷:۲۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
چند مجموعه شعر منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.
چند مجموعه شعر منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

به گزارش ایسنا، دومین کتاب آنژیلا عطایی با عنوان «درخت از میان سایه‌اش می‌گذرد» دربرگیرنده‌ شعر‌های این شاعر در سال‌های 1390 تا 1393 در نمایشگاه کتاب ارائه شده است.

به گفته شاعر، این کتاب در دو فصل «به زبان مادرم حرف می‌زنم» و «مرده‌ها چراغ می‌آورند» شامل شعر‌هایی در فضای سوررئال از سوی نشر مرواید به چاپ رسیده است.

عطایی درباره این کتاب می‌گوید: در تلاش برای آمیختن روایت داستانی و فضای شاعرانه در شعرهایم بودم، برای همین در این مجموعه همان‌قدر که به شاعرانگی اهمیت داده شده است به روایت‌مندی و همچنین بهره‌گیری از شگرد‌های روایی اهمیت داده‌ام.

او می‌افزاید: در کتاب «درخت از میان سایه‌اش می‌گذرد» سعی کرده‌ام از اسطوره‌ها و افسانه‌های ایرانی هم بهره بگیرم و با در هم‌ آمیختن تخیل، اسطوره‌ها و واقعیت شعر‌هایی را خلق کنم. نخواستم مانند رویه‌ معمول در شعر‌های آزاد، سروده‌هایم در فضایی تغرلی و صرفا مبتنی بر تشبیه رقم بخورد.

***

ترانه‌های محمد نویری در مجموعه‌ای با نام «به این حال بد عادت کن» منتشر شد.

به گفته او، این مجموعه شامل بیش از 50 ترانه است که در سال‌های 86 تا 93 سروده‌ شده‌اند.

او با بیان این که بیش‌تر این ترانه‌ها دارای مضمونی عاشقانه و اجتماعی‌ هستند، گفت در روند دریافت مجوز، دو ترانه این مجموعه حذف و یکی از آن‌ها اصلاح شد.

نویری درباره ترانه‌های این کتاب توضیح داد: می‌توان گفت این ترانه‌ها تفاوت بارزی با دیگر ترانه‌های رایج ندارند و صرفا مجموعه‌ای است که در آن مشکل زبانی یا قافیه‌ای دیده نمی‌شود.

این ترانه‌سرا افزود: سعی کرده‌ام ترانه‌هایی را که قابلیت چاپ و خوانده شدن دارند منتشر کنم زیرا بعضی از ترانه‌ها وقتی نوشته می‌شوند بدون موسیقی قابل خواندن نیستند.

او با بیان این که این مجموعه ترانه در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود اظهار کرد: مجموعه ترانه «به این حال بد عادت کن» که نخستین کتاب من است در 64 صفحه از سوی نشر فصل پنجم با قیمت 7000 تومان منتشر شده است.

محمد نویری مسؤول کانون ترانه‌سرایان اهواز است.

***

چاپ دوم مجموعه‌ شعر «آستارا؛ تنها بندر بی‌کشتی» سروده‌ داوود ملک‌زاده در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

به گفته او، این کتاب از سری‌ کتاب‌های جدید انتشارات نگاه به چاپ رسیده و امسال با تغییر طرح جلد، تجدید چاپ شده است.

این مجموعه چهارمین کتاب ملک‌زاده محسوب می‌شود که با 60 قطعه شعر نو در 88 صفحه و با قیمت 5000 تومان عرضه شده است.

از این شاعر و روزنامه‌نگار آستارا «آنتولوژی شعر امروز آستارا»، «زندگی و شعر عمران صلاحی»، یک مجموعه‌ شعر نو (نشر چشمه) و یک مجموعه رباعی در دست انتشار است.

***

چاپ دوم مجموعه غزل «تناسخ به درخت» سروده پوریا سوری منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

این مجموعه غزل که با طرح جلدی جدید به چاپ رسیده، 80 صفحه‌ دارد و 45 غزل را شامل می‌شود که در دهه 80 سروده شده‌اند.

به گفته شاعر، فرم غزل‌های این مجموعه در راستای جریان عمومی غزل نو در دو دهه اخیر است و از لحاظ محتوایی درونمایه‌ای اجتماعی، انتقادی و عاشقانه دارد.

پوریا سوری که روزنامه‌نگار هم هست مجموعه داستان طنز «قطعه 203» را در نشر مروارید در دست انتشار دارد.

***

مجموعه شعر «پدر» نوشته نعمت مرادی منتشر شد.

به گفته شاعر، این مجموعه کاملا سوژه‌محور است و هر شعر سوژه متفاوت خود را دارد.

«پدر» که توسط انتشارات آسا منتشر شده شامل 41 شعر کوتاه و بلند سپید است.

نعمت مرادی می‌گوید به‌جز این مجموعه، مجموعه شعر دیگری را در دست انتشار دارد. همچنین یک مجموعه داستان و یک مجموعه از یادداشت‌های منتشرشده در روزنامه‌ها را در دست چاپ دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: