انتشار: ۱۴:۵۴ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
روایت علی قمصری درباره کنسرت"موج نو"

ارکستری که نمی توان آن را شوخی گرفت

كنسرت "موج نو" با آهنگسازى و سرپرستى على قمصرى، صداى محمد معتمدى و رهبرى پويا سرايى ١٩و ٢٠ دى در تالارهاى رودكى و وحدت اجرا خواهد شد.
على قمصرى، آهنگساز و نوازنده تار با اعلام این خبر به خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: پيام اين كنسرت بر خلاف تصور ، اغراق بى دليل حجم و شكوه ناسيوناليستى نيست. اين ٧٠ نفر ، براى رساندن پيام ، زمزمه مى كنند، براى يك نفر سكوت مى كنند و جايى كه لازم است با فريادشان در و ديوار را مى لرزانند.

قمصری با اشاره به اینکه بستر اصلی این کنسرت در دستگاه سه گاه است، خاطرنشان کرد: سه گاه، منزوى ترين دستگاه ، زينت بخش تنهايى هايى كه مدتهاست ، براى به گوش نرسيدن انتخاب مى شود، بستر صوتى اصلى اين كنسرت است. ما براى رسيدن به اثرگذارى "عارف" زمان خود، تبديل به "عارف" آن زمان نشديم. "موج نو" ى زمانى شديم كه درآن ، خيابانها ، كوچه ها، روابط انسانى، سياست و ... شكل ديگرى به خود گرفته اند.

قمصری که در پرونده هنری خود آلبوم هایی چون برفخوانی، نقش خیال،آب ، نان آواز را داشته، ادامه داد: اميدوارم كه "موج نو" ، باشد كه در مقايسه با اركستر سازهاى غربى ، وقتى روبه روى آن قرار مى گيريم به مليتمان افتخار كنيم. به نواهايى افتخار كنيم كه تحت تاثير موسيو لومرها، وزيرى ها و خالقى ها "مقام" را به "گام " ، "ادوار " را به "پالس " و "چهارمضراب" را به "پولكا " تبديل نكردند و فواصل فارابى را با سيستم اعتدال متساوى باخ تامپره نكردند.

وی در پایان گفت: اركستر موج نو پر از شوخى است اما نمى توان آن را شوخى گرفت.همچنین فروش یلیت این کنسرت امرزو ساعت 13 از سایت ایران کنسرت آغاز می شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: