انتشار: ۱۳:۴۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
آلبوم«سالهای رنگی» که دومین اثر حمیدرضا آفریده(آهنگساز و نوازنده کمانچه) محسوب می شود 4 دی رونمایی می‌شود.

به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، حمیدرضا آفریده در این باره گفت : دومین آلبوم بی کلام من با عنوان«سالهای رنگی» قرار است رو جمعه 4 دی به همت مرکز نشر و پخش جوان در فروشگاه«فرهنگ(میدان ولیعصر ، ابتدای بلوار کشاورز ، نبش برادران مظفر ، پلاک 28)»ساعت 16 تا 18 رونمایی شود.

آفریده درباره فضا و چیدمان قطعات گفت: در چیدمان و سازبندی این آلبوم از آنسامبل سازهای ایرانی استفاده شده و هیچ کلامی به غیر از سخن سازهایمان به گوش نمی‌رسد. سعی کرده‌ام چه در جمله‌پردازی‌ها و چه در اجرا، پای‌بند به موسیقی کلاسیک ایرانی باشم و در کنار آن از امکانات موسیقی غیر‌ایرانی بهره برده و نیز با گذر از خط و مرزهایی که در موسیقی‌مان معمول بوده و هست به نگاهی شخصی از داشته‌ها و مصالح موسیقی‌مان برسم.

این آهنگساز عنوان کرد: «سال‌های رنگی» پانزده قطعه دارد و هر قطعه روایتی است از حال و هوای امروز ما، شرایط و اتفاقاتی که در گوشه کنارمان در حال گذر است، غم‌ها و شادی‌ها، پیروزی‌ها و شکست‌ها، صبرها و پایداری‌ها، عاشقانه دیدن و عاشقانه ماندنمان. هر قطعه این اثر روایتی است شخصی از شرایطی که در آن، این نغمه‌ها را ساخته‌ام، شرایطی که گاه خوب بود و گاه بد و هر کدام برایم به رنگ‌هایی تشبیه شده‌بود.

در این آلبوم که تجربه ای دیگر از موسیقی بی کلام به همراه آنسامبل ایرانی بوده نوازندگی چون بهنام معصومی(تنبک ، بندیر و پرکاشن)، حنانه سعیدی(قانون)، چاوش اسکندری خواه(تار و بم تار)، حمیدرضا آفریده(کمانچه ، کمانچه 5 سیم ، کمانچه آلتو ، و قیچک آلتو) به اجرا پرداخته اند . در این رونمایی کلیپ انیمیشن این آلبوم «سال‌هایرنگی» به همراه اجرای زنده ای با حضور نوازندگاناین اثر جمعه 4 دی 1394 ساعت 16 الی 18 در فروشگاه "فرهنگ" واقع در میدان ولیعصر ، ابتدای بلوار کشاورز ، نبش برادران مظفر ، پلاک 28 / به همت مرکز نشر و پخش جوان رونمایی وعرضه به بازار موسیقی می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: