به گزارش سرویس موسیقی تابناک، سهراب پورناظری(آهنگساز و نوازندهی تنبور و کمانچه)با اشاره به تعریف صنف در انجمنها و تشکلها گفت: صرف نظر از اینکه خانه موسیقی واقعا یک نهاد صنفی است یا یک موسسه فرهنگی هنری، باید به این مساله توجه داشته باشیم که نهاد صنفی تعریفی مختص به خودش دارد. "صنف" در معنای حقیقی یعنی دنبال کردن منافع جمعی بدون هیچ گونه تبعیض و همچنین تضمین منافع جمعی اعضای آن. در یک صنف واقعی، منافع جمعی تمامی اعضای آن از صرفنظر از جایگاهشان تامین شود؛ هر گاه این مهمترین هدف یک واحد صنفی شود، میتواند به حیات خود ادامه دهد و در غیر این صورت با مشکلات عدیدهای مواجه خواهد شد.
او همچنین با اشاره به این نکته که خانه موسیقی باید از تمام ظرفیتهای موجود در موسیقی استفاده کند، میگوید: خانه موسیقی در سال جاری با مسایلی روبه رو شد که میتوان با یک نگاه جامع و بدون هیچگونه تعصبی، به فعالیتهای هر دو طیف انتقاداتی را وارد کرد، برای مثال خانه موسیقی در حرکت به سوی روشنتر شدن فضا منفعل عمل کرده است و از آن طرف تعدادی از منتقدان نیز گاهی در بیان مشکلات و مسایل موجود تندروی کردند. این مساله که از شهریور ماه امسال قرار بوده تا آقای سریر به عنوان رییس هیات مدیره خانه موسیقی با منتقدین جلسهای را برگزار کنند؛ اما بعد از گذشت ماه ها، این جلسه هنوز برگزار نشده و این انتقاد بزرگی است که به ایشان وارد است، در حالی که برپایی چنین جلساتی میتواند به یافتن مشکل و راهی برای حل کردن آن کمک کند.
این آهنگساز در پایان گفت: تا زمانی که خود هیات مدیره خانه موسیقی فعالیت هایی را جهت حل مشکلات موجود انجام ندهد، همچنان این مسایل وجود خواهد داشت. من به فعالیت های شانزده ساله خانه موسیقی نمره قبولی نمیدهم و معتقدم اصلاحات و بازسازی باید در آن صورت گیرد؛ اما با روشی معقول و با بهره گیری از نیروهای جوان و باتجربه تا این خانه بدل به صنف واقعی اهالی موسیقی شود.
لازم به توضیح است، به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی با برخی از اعضای این نهاد به گفتگو نشسته ایم تا عملکرد خانه را ارزیابی و با انعکاس نظرات و پیشنهادهای این عزیزان مسیر درست تری را پیش پای نهاد مدنی خانه موسیقی ترسیم کنیم.
منبع: خانه موسیقی