انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
پس از انجام عمل تعویض باطری قلب

وضعیت جسمی فضل الله توکل رو به بهبودی است

فضل الله توکل آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور که از سه روز قبل به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان جم بستری شده بود روز گذشته(دوشنبه 23 آذر) تحت عمل تعویض باطری قلب قرار گرفت و در حال حاضر پزشکان وضعیت جسمی او را مثبت ارزیابی می کنند.
پاشا پاشایی مدیر برنامه های فضل الله توکل در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: حدود هفت سال قبل استاد فضل الله توکل به دلیل بیماری قلبی مورد عمل جراحی قرار گرفت و از آن زمان به بعد همواره مشکلات قلبی ایشان وجود داشته است.

وی در ادامه افزود: حدود یک ماه قبل نیز به دلیل مشکل ریوی ایشان را به بیمارستان انتقال دادیم که پزشکان گفتند ریه استاد آب آورده است و پروسه درمانی بر روی ایشان آغاز شد. حدود سه روز قبل ایشان مشکل قلبی شان تشدید شد که سریعا استاد را به بیمارستان رساندیم و در نهایت روز گذشته عمل تعویض باطری قلب روی ایشان انجام شد.

پاشایی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر استاد فضل الله توکل در بخش سی سی یو بیمارستان جم بستری هستند و ساعاتی قبل هم با ایشان صحبت کردم که حال عمومی ایشان رو به بهبود است. پزشکان نیز وضعیت جسمی ایشان را پس از این معالجات مثبت ارزیابی کردند.

مدیر برنامه های فضل الله توکل ادامه داد: استاد توکل سال های زیادی از عمر خود را صرف خدمت به موسیقی کرده و در این دوران که ایشان گرفتار بیماری قلبی، ریوی و پروستات هستند شاید حداقل کاری که اهالی موسیقی می توانند انجام دهند این است که سراغی از این هنرمند پیشکسوت بگیرند. تا کی می خواهیم فقط بگوییم«زنده یاد» یک بار هم بگوییم«زنده باد» و این حداقل انتظاری است که می توانیم از یکدیگر داشته باشیم.

فضل الله توکل در سال 1321 در تهران متولد شده و در دوران فعالیت هنری اش در نوازندگی و آهنگسازی آثار قابل توجهی از خود به جای گذاشته است. پرویز یاحقی بارها شیوه سنتور نوازی فضل الله توکل را منحصربه‌فرد خوانده بود و او را بی رقیب می‌دانست.

زنده یاد اسدالله ملک نیز جواب سازی فضل الله توکل و نواختن وی در هنگام همنوازی‌هایش را بسیار تحسین می‌کرد. در برنامه تکنوازان و همنوازان او پیوسته با تکنوازان و اساتید برجسته حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی، همایون خرم و اسدالله ملک و دیگر اساتید همکاری داشته‌است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: