انتشار: ۱۷:۳۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
مدیر سی و یکمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در جشنواره موسیقی فجر امسال رخ خواهد داد تغییر ساختار اساسی جشنواره است که پیرو آن برخی بخش ها حذف و بخش هایی نیز اضافه خواهد شد و جشنواره کاملا غیررقابتی خواهد بود.
به گزارش تابناک فرهنگی، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و مدیر سی و یکمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: جشنواره بین المللی موسیقی فجر همان طور که قبلا هم اشاره کرده ام مهم ترین اتفاق آن تغییر ساختار است که ما بنا داریم امسال در ساختار آن تغییراتی را ایجاد کنیم، بخش هایی را به آن اضافه می کنیم و بخش هایی را از آن حذف تا کمی این جشنواره حرفه ای تر شود.

وی افزود: دلیل این تغییر ساختار این است که احساس می کردیم جشنواره در این سی سال فراز و نشیب های زیادی داشته است، در بعضی سال ها خوب برگزار شده و در برخی سال ها هم طبیعتا معمولی و گاهی ضعیف بوده است که مجموعه این رویدادها نشان می داد که این جشنواره نیازمند یک تغییر ساختار اساسی است. هدف ما این است که جشنواره انشاالله در یک ریلی قرار بگیرد که بتواند خیلی حرفه ای تر برگزار شده و بهتر و موثرتر جلو برود.

نوربخش تصریح کرد: جشنواره موسیقی فجر در برابر دیگر جشنواره ها از جمله جشنواره بین المللی فیلم فجر مسیر زیادی دارد که باید بپیماید. امروز می توان گفت جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است و این در طول سال ها اتفاق افتاده است. یک جشنواره ای است صددرصد جایزه محور که گرفتن سیمرغ در آن اهمیت به سزایی یافته است از اینرو من فکر می کنم جای این اتفاق در موسیقی خالی بود باید تلاش کنیم در جشنواره موسیقی فجر نیز به این سمت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در بخش های اجرایی نیز اتفاقات جدیدی خواهد افتاد، در بخش بین الملل نیز همین طور ولی مهم ترین اتفاق همان تغییر ساختار جشنواره است که انشاالله این تغییر ساختار باعث خواهد شد در سال های آینده جشنواره ای تماما حرفه ای را شاهد باشیم، هنرمندان هم طبیعتا همه استقبال خواهند کرد و دیگر نیازی به این نیست که در سال های آینده جشنواره نگران این باشد که هنرمندان با جشنواره چگونه برخورد خواهند کرد و همه حضور خواهند داشت یا خیر. این خود هنرمندان هستند که پیگیر خواهند بود تا ما برآیند تمامی اتفاقاتی را که در طول سال برای موسیقی رخ می دهد را در این جشنواره ارائه کرده، شاهد باشیم و ارزیابی هم بکنیم.

مدیر سی و یکمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در پاسخ به اینکه وضعیت موسیقی پاپ در جشنواره امسال چطور خواهد بود و آیا اتفاقاتی در جهت رقابتی برگزار شدن این بخش صورت می گیرد یا خیر، عنوان کرد: ما اساسا در بخش اجرا رقابت نداریم در بخش های دیگر نیز به همین صورت، ما معتقدیم بخش رقابتی باید در جشنواره جوان دنبال شود چه در گروه نوازی و چه در اجراهای دیگر، هدف ما این است که در جشنواره موسیقی فجر رقابت را به نوع دیگری معنا کنیم و رقابت در تولید و فعالیت های طول سال شکل بگیرد چراکه اثرات بیشتری خواهد داشت و می تواند ارتقای سطح فعالیت را در طول سال رقم بزند نه اینکه ما یک اجرایی را تنها در یک سالن و یک زمان ببینیم و ارزیابی کنیم، این نتیجه و فایده ای نخواهد داشت.

وی بیان کرد: اگر ما برآیند کار یک گروه را در طول سال چه از نظر اجرا و چه تولیدات آن بررسی و رصد کنیم و در جشنواره بهترین ها را در موسیقی پاپ، سنتی، نواحی، کلاسیک و ... معرفی کنیم باعث شکل گیری یک رشد و ارتقای فعالیت های موسیقی در کشور می شویم و این بسیار فراتر از آن است که بخواهیم گروه ها را در جشنواره باهم مقایسه کنیم و فضای رقابتی برایشان فراهم کنیم.

مدیرعامل خانه موسیقی در پایان درخصوص لغو جشن خانه موسیقی و اینکه قرار است تا پایان سال شاهد برگزاری این جشن باشیم یا خیر، گفت: قبل محرم به دلیل اینکه سالن پیدا نکردیم فرصت آن فراهم نشد که جشن را برگزار کنیم همچنان در فکر آن هستیم که پس از ماه صفر اجرای جشن را داشته باشیم اما متاسفانه تعداد سالن های ما کم است و بلافاصله بعد از ماه صفر تراکم برگزاری کنسرت ها را شاهد خواهیم بود. از اینرو با معضل نبود سالن مواجه ایم، به هر اندازه ای که به ما زمان و امکانات داده شود ما می توانیم این جشن را برگزار کنیم. انشاالله این جشن امسال برگزار خواهد شد.
منبع: پانا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: