انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
یونسکو عنوان «شهر موسیقی» را به «لیورپول» انگلیس داد.
به گزارش تابناک فرهنگی، لیورپول که محل تولد «بیتل‌ها» است، به‌عنوان یکی از شهرهایی شناخته شد که جایزه «شهر موسیقی» را از سوی سازمان یونسکو دریافت کرد.

دلیل این نام‌گذاری «جایگاه موسیقی در قلب زنده شهر و تعهد آن به خلق موسیقی شفاف و تعریف‌شده و به‌کارگیری روش‌هایی برای آموزش مهارت‌های موسیقی به جوانان» مطرح شده است.

علاوه بر لیورپول، 10 شهر دیگر از جمله کینگستون جامائیکا، بوگوتای کلمبیا، بولونیای ایتالیا، هاماماتسوی ژاپن و ... هم موفق به دریافت این عنوان شدند.

جوایز شهر‌های خلاق از سال 2004 از سوی سازمان ملل راه‌اندازی شده و هر سال در بخش‌های مختلف سینما، موسیقی، طراحی، صنایع دستی، خوراک‌شناسی و تغذیه، هنرهای رسانه‌ای و ادبیات، برگزیدگانی را معرفی می‌کند. هدف از اعطای این عنوان، گسترش «سطح همکاری بین شهرهای خلاق جهان به منظور توسعه با ثبات شهری» است.

براساس گزارش بی‌بی‌سی‌، اعضای هیئت داوران این جایزه معتقدند، لیورپول با وجود فستیوال‌هایی مانند جشنواره بین‌المللی موسیقی، «ساوندسیتی» و ... بهشتی برای هنر موسیقی است. یونسکو همچنین به اهمیت ارکستر فیلارمونیک سلطنتی لیورپول و موسسه موسیقی و رقص «کریم فیلدز» در این شهر اشاره کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: