انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
مدیر مسئول انتشارات بازی قصه‌ها گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بهترین مکان برای آموزش مهارت کتابخوانی به کودکان است و ما با اجرای طرح قصه‌گویی این هدف را دنبال می‌کنیم.
به گزارش تابناک، ناهید مهدوی اصل درباره برنامه‌های خود در نمایشگاه گفت: ما روزی سه برنامه از ساعت ۱۱ تا ۱۲، ۱۴ تا ۱۵ و ۱۶ تا ۱۷ در بخش فعالیت‌های جنبی کودکان در ضلع شرقی مصلی برگزار می‌کنیم. در این برنامه‌ها کودکان با اصول و ارزش‌های اخلاقی همچون صداقت، همدلی و شجاعت آشنا می‌شوند. در حقیقت مهارت‌های زندگی به روش قصه و بازی به کودکان آموزش داده می‌شود که تاکنون با استقبال والدین و کودکان روبه‌رو بوده است.


وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره از طرح آموزشی ما حمایت کرده و فضای مناسبی را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اطلاع‌رسانی این طرح ایجاد کرده است. البته این برنامه‌ها به غیر از نمایشگاه کتاب در هفته کتاب نیز اجرا می‌شود، با این هدف که از طریق ایجاد مهارت، کتابخوانی را درمیان کودکان ترویج کنیم.


مهدوی اصل اظهار کرد: دراین نمایشگاه کودکان و والدین آن‌ها با این شیوه آموزشی آشنا می‌شوند و برنامه‌های آن را دنبال می‌کنند.


این نویسنده با اشاره به کتاب‌هایی که به شیوه قصه‌گویی برای کودکان روایت می‌شود، گفت: رمان ده جلدی «مردان بزرگ دین» و قصص انبیا بدون حشو و زواید برای کودکان اجرا می‌شود و کودکان را با زندگی واقعی پیامبران آشنا می‌کند. «خدا با آدم حرف می‌زند»، «توپ فوتبال» و «ماه تابان» عناوین دیگر کتاب‌هایی است که به شیوه قصه‌گویی روایت می‌شود و پیام‌های این کتاب‌ها را در قالب قصه به گوش کودکان می‌رساند. یکی دیگر از این کتاب‌ها «بازی کنیم، بخندیم» است که به دو زبان تالیف شده و کودکان را با بازی‌های سنتی، ساختار بازی و ریتم و ترانه‌های ایرانی آشنا می‌کند.


وی ادامه داد: تمام کتاب‌هایی که به شیوه قصه‌گویی اجرا می‌شود تالیف خودم است. در این تالیفات از مفاهیم فرهنگ ایرانی استفاده می‌کنم و موضوعاتی چون بازی‌های سنتی، افسانه‌ها، قصه‌ها و متل‌ها ایده‌هایم را شکل می‌دهند.


مدیر مسئول انتشارات بازی قصه‌ها با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی خود گفت: در بیش از ۱۵ نمایشگاه خارجی شرکت کرده‌ام. «صورت پرماجرا» نیز یکی از تالیفاتم است که در کشورهایی چون ایتالیا، کره، تایلند، ترکیه و مالزی به چاپ رسیده و در کتابخانه تورنتو به ۱۲ زبان دنیا به شیوه قصه‌گویی روایت می‌شود.


بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» برپاست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: