انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
ارکستر بین المللی"ملودی فور دیالوگ" که زیر نظر سازمان یونسکو اداره می شود اول دی ماه کنسرتی را با همراهی حمید بهروزی نیا و نیما نیک طبع در پاریس به روی صحنه می برد.

حمید بهروزی نیا آهنگساز و نوازنده تار و سه تار درباره این اجرا به خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: ارکستر ملودی فور دیالوگ( Melody For Dialogue) گروهی متشکل از نوازندگان ٣۵ کشور دنیا است که هر سال به همراه ارکستر یک کشور خاص برنامه مشترکی را به اجرا در می آورد.

بهروزی نیا ادامه داد: امسال قرار شده این ارکستر برنامه ای را به همراه ارکستر سمفونیک پراگ برگزار کند؛ اما از آنجا که امسال هفتادمین سال تاسیس سازمان یونسکو محسوب می شود و مقر این سازمان نیز در شهر پاریس است اجرای ما نیز در مقر یونسکو برگزار خواهد شد.

این موزیسین همچنین عنوان کرد: از ایران من به عنوان نوازنده تار و نیما نیک طبع نوازنده دف در این ارکستر همکاری می کنیم که طبق برنامه ریزی های انجام شده اول دی ماه یعنی سه شنبه هفته آینده این اجرا به روی صحنه خواهد رفت.

حمید بهروزی نیا که سال گذشته نیز در اجرای مشترک دو ارکستر"ملودی فور دیالوگ" و "ارکستر سمفونیک نانجینگ چین" حضور داشت درباره رپرتوار اجرایی کنسرت اخیرش گفت: دست اندرکاران ارکستر، پارتیتور بخشی از قطعات را برای ما ارسال کرده اند که آنها را تمرین کرده ایم و طی روزهای آینده نیز به ارکستر ملحق خواهیم شد تا تمریناتی را پیش از کنسرت داشته باشیم.

این نوازنده تار ادامه داد: البته بخشی از کنسرت به این صورت خواهد بود که قطعه ای نواخته می شود و نوازندگان کشورهای مختلف بخش هایی را به صورت بداهه بر روی آن قطعه خواهند نواخت. این بخش کاملا بداهه نخواهد بود و نوازندگانی که بداهه نوازی می کنند بخش هایی از موسیقی کشور خودشان را اجرا خواهند کرد.

بهروزی نیا همچنین عنوان کرد: همانطور که گفتم این ارکستر هر سال در یک کشور و با همکاری ارکستر سمفونیک کشور میزبان به اجرای برنامه می پردازد؛ دست اندرکاران این ارکستر بدشان نمی آید شرایطی فراهم شود تا به ایران بیایند و در کشور ما نیز برنامه ای را به روی صحنه ببرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: