انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سیروس جمالی در تازه ترین فعالیت های هنری اش ترانه تصنیف"بحرطویل" او دی ماه امسال توسط حسین علیزاده اجرا خواهد و آلبوم موسیقی "ترانه دستی دور" را که به خوانندگی وحید تاج آهنگسازی کرده منتشر می شود.
سیروس جمالی، آهنگساز با اعلام این خبر به خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت:  آلبوم "ترانه دستی دور" در دستگاه چهارگاه ساخته شده و الان مراحل پایانی ضبط را با پشت سر می گذارد.

جمالی که چندی پیش آلبوم "گوشه های نهان صبح" را منتشرکرده، درباره دیگر فعالیت های خود افزود: یکی از ترانه های من با عنوان  تصنیف"بحر طویل" توسط آقای حسین علیزاده قرار است 7و 8 دی ماه با صدای محمد معتمدی اجرا شود. آقای علیزاده از روی این شعر یک برداشت آزاد کرده اند.

این آهنگسازی که قبلا در گروه عبدالقادر مراغه ای فعالیت می کرده، درباره این گروه نیز گفت: گروه عبدالقادر مراغه ای برای پروژه تصنیف های منسوب به عبدالقادر دور هم جمع شده بود؛ البته هنوز با هم معاشرت داریم ولی چون پروژه ای نداریم نمی توانیم فعالیت کنیم.

گفتنی است، عبدالقادر غیبی مراغی مشهور به عبدالقادر مراغه‌ای شاعر، موسیقی‌دان، نوازنده و هنرمندایرانی قرن نهم هجری بود. لقب او معلم ثانی در موسیقی است. وی علاوه بر اینکه نوازنده چیره دست عود بود در خوشنویسی و شعر و نقاشی هم تبحر داشت و حافظ قرآن بود. در اروپا برای نخستین بار دانشمند آلمانی گیزه و تر از عبدالقادر به عنوان نظریه‌پرداز موسیقی نام برده‌است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: