انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
نایب رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن:

چینی‌ها باید کتابخواندن را از ایرانی‌ها یاد بگیرند!!!

نایب رییس نمایشگاه بین المللی پکن گفت: مردم چین به دلیل علاقه‌مندی به تجارت جهانی، بیشتر وقت خود را با اینترنت می‌‌گذرانند بنابراین کمتر وقت می‌‌کنند کتاب می‌‌خوانند و باید کتابخوانی را از ایرانی‌ها یاد بگیرند.
جو چاشو نایب، در دیدار با امیر مسعود شهرام نیا، قائم مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، افزود: علاقه‌مند هستیم که در سال آینده کشور چین میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باشد.

به گفته وی رئیس جمهور چین بر راه ابریشم قدیم تاکید ویژه دارد و درصدد هستیم تا به برقراری ارتباط دوستانه با همه کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند، بپردازیم و مبادلات مختلف تجاری و فرهنگی را توسعه دهیم. یکی از کشورهایی است که مردم چین به ایجاد ارتباط تنگاتنگ فرهنگی با آن علاقه‌مند هستند، کشور و ملت ایران است.

وی با اشاره به نمایشگاه پکن گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن در وسعتی به متراژ ۶۰ هزار مترمربع برگزار می‌‌شود و پیش از یکصدهزار بازدیدکننده دارد. در نمایشگاه سال گذشته بیش از ۷۰ کشور و سه هزار ناشر شرکت داشتند و فعالیت همه ناشران براساس رعایت قانون کپی رایت صورت می‌گیرد.

وی گفت: با دیدن نمایشگاه کتاب تهران، می‌توان گفت نمایشگاه کتاب پکن با این نمایشگاه قابل مقایسه نیست.

جاشو درباره کتابخوانی مردم چن هم گفت: مردم چین به دلیل علاقه‌مندی به حوزه تجارت بیشتر با اینترنت سروکار دارند و شاید یک چینی در سال بیشتر از پنج عنوان کتاب مطالعه نکند. باید بگویم چینی‌ها باید از ایرانی‌ها کتابخوانی بیشتر را یاد بگیرند.

وی افزود: علاقه‌مندیم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن بخشی را برای فروش کتاب در نظر بگیریم بنابراین به نمایشگاه کتاب تهران آمده‌ایم تا برای این بخش تجربه کسب کرده و راه‌های موفقیت در این بخش را از نزدیک ببینیم.

وی با اشاره به مدت زمان برپایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به برگزاری ده روزه نمایشگاه کتاب تهران باید بگویم این نمایشگاه منحصر بفرد‌ترین نمایشگاه جهان است، چون در هیچ کجای دنیا مدت برگزاری نمایشگاه ده روز نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: