انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴
آتنا حبیبی، همسر یغما گلرویی (شاعر و ترانه سرا) که از دوشنبه 9 آذر دستگیر شده بود، ساعاتی پیش با انتشار جمله «می آیم به سمتت. . .» خبر آزادی این شاعر را به طرفدارانش در اینستاگرام اعلام کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی، یغما گلرویی که بدون هیچ توضیح درباره وضعیت وی از 9 آذر دستگیر شده بود و این اتفاق از زمان اتفاق، موجی از احساسات منفی و مثبت را از طرف مردم به همراه داشت، امروز آزاد شد و دوستان وی نیز با انتشار عکس ها و دستنوشته هایی در صفحات اجتماعی خود بر حقیقت این خبر صحه گذاشتند.
«یغما گلرویی» شاعر، ترانه‌سرا، نویسنده و عکاس، ششم مرداد ماه 1354 در شهرستان ارومیه متولد شده است و سال بعد به تهران نقل مکان کردند.
نخستین مجموعه شعر خود را با عنوان «گفتم: بمان! نماند...» در اردیبهشت سال 77 توسط موسسه فرهنگی ـ هنری دارینوش منتشر کرد. «مگر تو با ما بودی؟»، «این‌جا ایران‌است‌و من‌تو را دوست‌می ‌دارم»، «چپقِ صلح»، «گریه‌های گربه‌ی خاکستری»، «باران برای تو می بارد»، «پرنده‌بی‌پرنده»، «تنها برای‌تو می‌نویسم‌، بی ‌بی‌ِ باران»، «بی‌سرزمین‌تر از باد»، «رقص‌در سلول‌انفرادی»، «تصور كن‌« و «رانندگی در مستی» مجموعه شعرها و ترانه هایی هستند که از یغما گلرویی منتشر شده است.
همچنین وی در عرصه ترجمه نیز فعالیت قابل تامل دارد و آثاری مانند «نه‌! نمی‌خواهم‌ببینمش‌/ فدریکوگارسیا لورکا»، «تمام‌كودكان‌جهان‌شاعرند / شعر جهان»، « فرشته‌ای در كنار توست‌/ مارگوت‌بیکل/ با ندا زندیه»، «جهان‌در بوسه‌های‌ما زاده‌می‌شود / شعر جهان»، «باران‌یعنی‌: تو برمی‌گردی‌! / نزار قبانی»، «دیوارها سخن‌نمی‌گویند / احمد کایا / با آیدین آقاخانی»، «چشمان‌ِ تو قاتل‌ِ منند / مختوم‌قلی فراغی»، «ماهی‌ِ مست‌/ اورهان ولی‌کانیک»، «یك‌مرد / اوریانا فالاچی»، «نامه‌به‌كودكی‌كه‌هرگز زاده‌نشد/ اوریانا فالاچی » و «جنس‌ضعیف‌/ اوریانا فالاچی» با ترجمه وی به علاقمندان ارائه شده است.
یغما گلرویی در عرصه ترانه سرایی (آلبوم، تک قطعه و تیتراژ فیلم) آثار بسیار زیادی منتشر کرده که همکاری با هنرمندانی همچون رضا یزدانی، فرزاد فرزین، امیر کریمی، شادروان ناصر عبداللهی، سعید شهروز، حمید حامی، هومن بختیاری، قاسم افشار، فرهاد جواهرکلام، بهنام صفاریان، مهراج محمدی، چنگیز حبیبان، مانی رهنما، رضا رویگری و حامد بهداد تنها بخشی از آن هاست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: