انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

 سرپرست دفتر موسیقی و فعالیت غیرقانونی اش / ادامه دار شدن تخلفات غیرقانونی از خانه تا دفتر //تب حضور غیرقانونی به دفتر موسیقی هم رسید

تابناک فرهنگی سرویس موسیقی:14 تیرماه زمانی که حکم سرپرستی دفتر موسیقی به فرزاد طالبی داده شد و او بعد از پیروز ارجمند مدیرکل وقت این دفتر؛ بر مسند تصمیم گیری موسیقی کشور نشست همگان بر این باور بودند که او ابتدا سرپرست و سپس حکم مدیریتی این دفتر را دریافت خواهد کرد اما دیری نپائید که علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که مشغول انتخاب فرد دیگری برای ریاست دفتر موسیقی است .

 البته از همان ابتدا طالبی در مصاحبه با سایت موسیقی ما عنوان کرده بود که من به عنوان سرپرست انتخاب شده‌ام و وظایف یک سرپرست اینگونه تعریف شده که بایستی تشکیلات و امور جاری یک مجموعه را مدیریت و نقاط ضعف آن را برطرف کند.

به گفته او معنی سرپرست در هر مجموعه اداری مشخصاً این است که در مواقع خاص، مدیریت امور جاری را بر عهده بگیرد، تا حضور مدیرکل بعدی و روال معمول کارها؛ چون در تشکیلات اداری پستی به نام سرپرست وجود ندارد. در همین یکی دو روز هم صحبت‌های زیادی شنیده‌ام که مثلاً می‌گویند کسی که در استخدام وزارت ارشاد نباشد، نمی‌تواند هیج مقام رسمی‌ای در دفتر موسیقی بگیرد. پاسخ من هم به این دوستان این است که پست سرپرستی پستی موقت است با شرح وظایفی مشخص.

با این صحبتهای طالبی و نیز اظهار نظر مرادخانی ، مدیر دفتر موسیقی قطعا گزینه دیگری غیر از طالبی است که بر صندلی پر رفت و آمد دفتر موسیقی تکیه می زند. اما هنوز این گزینه از سوی معاونت هنری که خود مراودات بسیار نزدیکی با اهالی موسیقی دارد ، صورت نگرفته  و با گذشت زمان  و نزدیک شدن به سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر نیز هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

مسئله انتخاب مدیر کل برای مهمترین مرکز تصمیم گیری موسیقی کشور شاید از دید مدیران نباید عجولانه اتفاق بیفتد اما این جریان  در شرایطی پررنگ تر می شود که زمان قانونی اداره دفتر موسیقی توسط سرپرست به پایان برسد و سرپرست این مرکز دولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت غیر قانونی در این منسب نشسته باشد. آن وقت است که یک مجموعه دولتی نیز دچار چنین تخلف حقوقی می شود که در این صورت نمی توان از تشکل های غیردولتی موسیقی انتظار حرکت در مسیر درست و به دور از تخلف را داشت که گواه این اتفاق ،فعالیت غیر قانونی هیئت مدیره خانه موسیقی است و متاسفانه تا به امروز به این امر هیچ رسیدگی  از سوی مسئولین مربوطه صورت نگرفته که البته جای تعجب نیست چرا که وقتی خودشان به مباحث حقوقی پایبند نیستند قطعا نمی توانند چراغ راهی برای دیگران باشند.

هم اکنون 34 روز است که سرپرست دفتر موسیقی ارشاد به صورت غیرقانونی ؛ مشغول فعالیت است چرا که به گفته علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد؛ سرپرست دفتر موسیقی تنها می تواند به مدت 4 ماه در این سمت باقی بماند .

مرادخانی 25 مهرماه در گفتگو با خبرگزاری مهر عنوان کرده بود که در برخی از محافل و رسانه ها مطرح شده که دوران قانونی حضور سرپرست دفتر موسیقی در این سمت سه ماهه است، اما بنده طی استعلامی که از دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتم متوجه شدم که دوران حضور سرپرست می تواند چهار ماهه باشد، بنابراین هم اکنون حضور آقای طالبی در این سمت به هیچ عنوان غیر قانونی نیست.

وی ادامه داده  : طی روزهای باقی مانده ای که برای حضور قانونی جناب طالبی فرصت داریم قطعا با گزینه های مورد نظر وارد گفتگو خواهیم شد و به طور حتم در تلاشیم که هر چه زودتر به جمع بندی لازم برای انتخاب مدیر دفتر موسیقی برسیم. تا چند روز آینده این اتفاق می افتد و ما فرد مورد نظر را برای دفتر موسیقی انتخاب خواهیم کرد.

علی مرادخانی 25 مهرماه تصمیم داشت تا روزهای آینده تکلیف مدیریت دفتر موسیقی ارشاد را مشخص کنند به طوری که  از انتخاب قریب الوقوع مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد بعد از پایان دوران چهارماهه خبر داده بود اما متاسفانه این انتخاب قریب الوقوع هنوز با گذشت 53 روز از تصمیم معاون هنری ارشاد  اتفاق نیفتاده که ماحصل این سرعت عمل ، غیرقانونی شدن حضور سرپرست در دفتر موسیقی ارشاد است.

ناگفته نماند  که علی مرادخانی در همان مصاحبه نیز اولویت انتخابش را برای مدیریت دفتر موسیقی از بدنه وزارتخانه دانسته بود حال این سوال مطرح می شود که آیا در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شخص با صلاحیتی وجود ندارد که برای این مسند انتخاب شود ویا به قدری گزینه در این وزارتخانه وجود دارد که کار انتخاب را برای معاون هنری ارشاد سخت کرده است؟

با در نظر گرفتن همه این موارد هم اکنون  فرزاد طالبی 34 روز است که به صورت غیرقانونی در این سمت فعالیت می کند و در مدت حضورش در این سمت، کم و بیش در جریان روند برگزاری جشنواره سی و یکم موسیقی فجر به لحاظ وجهه قانونی دفتر موسیقی ارشاد در جایگاه ریاست جشنواره قرار گرفته است و باید دید مدیر جدیدی که با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره هنوز انتخاب نشده چه زمانی بر صندلی داغ دفتر موسیقی ارشاد تکیه می زند و چه قدر می تواند در تصمیم گیری این رویداد مهم موسیقایی کشور موثر باشد .

 

 نویسنده: سحر طاعتی

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • مجيد
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
0
0
اين طور كه معلومه و قرائن و شواهد نشون ميده بين وزير و معاون اختلاف أساسي رخ داده چون كه وزير نميخواد تجربه تلخ دخالت خانه موسيقي در انتخاب مدير موسيقي تكرار بشه و دنبال شخصيت با ثبات و حقوق دان ميگردند تا سكان را در دست بگيرد و سروصداهاي يكي دو سال اخير شايد بخوابد . گزارش خوبي بود مرسي.