انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴
ارکستر زهی پارسیان پس از کش و قوس های فروانی که 4 سال اخیر به دلایل مالی یا نداشتن رهبری پشت سرگذاشته، با اعلام رسمی مازیار ظهرالدینی منحل شد.
ارکستر پارسیان پس از 11 سال منحل شد/مشکل بیمه و حقوق نوزاند های ارکستر سمفونیک هنوز پابرجاست/ 5شنبه

مازیار ظهیرالدینی ، سرپرست ارکستر زهی پارسیان با اعلام این خبر به خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: در دو سال گذشته هیچ کاری به صورت تیمی با ارکستر زهی پارسیان انجام ندادیم . همچنین آیدین احمدی نژاد از ایران مهارجرت کردند و ما ارکستر را منحل کردیم.

وی افزود:به هر حال حیف بود که ارکستری با 11 سال سابقه حضور در صحنه منحل شود ولی کار دیگری هم نمی شد کرد.جدا از این مشکلات به نظرم باید فکری جدی به حال ساماندهی ارکسترهای بخش خصوصی کرد که به دلایل مالی از هم نپاشد.

ظهیرالدینی که اکنون سه ماه است به عنوان مایستر ارکستر سمفونیک تهران انتخاب شده است، درباره این همکاری گفت:ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری این روزها در اوج می درخشد؛ در حالی که در 15 سال اخیر ارکستر چنین نظمی و دیسیپلینی نداشت ولی در حال حاضر غیبت نوازنده بسیار کم شده و همه نوازنده ها ساعت 9 صبح با ساز کوک شده آماده تمرین هستند.

این موسیقیدان حضور علی رهبری را یکی از بهترین شانس های ارکستر سمفونیک تهران عنوان کرد و گفت:اگر کسی غیر از علی رهبری بود این ارکستری که سالهای خاک می خورد، نمی توانست سرپا بشود؛در همین راستا باید کیفیت ارکستر حفظ شود.

مایستر ارکستر سمفونیک تهران افزود:مشکل حقوق و بیمه موسیقیدانان هنوز پابرجاست و اگر مسئولان می خواهند پیشانی فرهنگی مملکت روسفید باشد باید بتوانند این دو مشکل را حل کنند.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: