انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
نگار خارکن که اهالی موسیقی پیش از این او را به عنوان نوازنده کمانچه می شناختند این بار قرار است در مقام آهنگساز آلبوم«آن سیاه افسون کار» را به خوانندگی حسین علیشاپور منتشر کند.
خارکن درباره آلبوم«آن سیاه افسون کار» به خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: این کار از 10 قطعه تشکیل شده که بخشی از این قطعات سازی و بخشی دیگر آوازی هستند؛ انسجام و پیوستگی مشهودی در کل اثر وجود دارد که مخاطب رابطه بین تمامی این قطعات را احساس می کند؛ البته این بدان معنا نیست که امثلا گر مخاطب بخواهد تنها قطعه هشتم این آلبوم را بشنود کار ناقصی شنیده باشد.

این نوازنده کمانچه همچنین در مورد اشعار مورد استفاده در این آلبوم عنوان کرد: خوانندگی این آلبوم را حسین علیشاپور بر عهده دارد و در بخش های آوازی نیز از شعر«روی جاده نمناک» اخوان ثالث، شعر«خاک» اثر فریدون مشیری و اشعار کیوان شاه بداغی استفاده کرده ایم.

نگار خارکن درباره تاخیر یک ساله ای که در جریان انتشار این آلبوم رخ داده است نیز گفت: تولید این آلبوم از مدت ها قبل آغاز شد و قرار بود سال گذشته این اثر را راهی بازار کنیم منتهی دفتر موسیقی وزارت قرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل وجود صدای همخوان زن در این اثر دو مرتبه از مجوز دادن به این آلبوم خودداری کرد.

آهنگساز«آن سیاه افسون کار» ادامه داد: خوانندگی و در واقع تکخوانی این اثر بر عهده حسین علیشاپور بود و در بخش هایی از کار نیز مصباح قمصری و خود من هم آوایی هایی با آقای علیشاپور داشتیم که به لحاظ قانونی هم هیچ مشکلی ندارد و تا یکی دو سال پیش هم این آثار مشکلی نداشت. مرتبه اول به ما گفتند که صدای همخوان زن بالاست و باید کمتر باشد ما نیز این کار را انجام دادیم که همین موضوع کار را مدتی با وقفه مواجه کرد.

این نوازنده کمانچه گفت: اما باز هم مجوز آلبوم «آن سیاه افسون کار» از سوی دفتر موسیقی صادر نشد که در نهایت مجبور شدیم تنظیم کار را تغییر بدهیم و همین موضوع هر بار زمان و انرژی بسیاری را از ما گرفت.

نگار خارکن افزود: در این آلبوم من ضمن آهنگسازی، کار نوازندگی کمانچه و کمانچه آلتو را نیز انجام داده ام؛ مصباح قمصری نیز به عنوان نوازنده بم کمان و ذکریا یوفی نوازنده پرکاشن همکاری کرده اند. آلبوم «آن سیاه افسون کار» نیمه دوم دی ماه امسال به طور رسمی رونمایی و منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: