انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
برنامه«سوگینه های سرزمین کهن» یا همان مویه های ایرانی بهانه ای است تا بزرگان موسیقی نواحی کشورمان مانند محمدرضا درویشی و پروین بهمنی در کنار 19 مجری موسیقی سوگ قرار بگیرند و از اهمیت و ویژگی های این حوزه بگویند.

پیمان بزرگنیا که طراح برنامه«سوگینه های سرزمین کهن» است درباره این برنامه به خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: «سوگینه های سرزمین کهن» در حالی چهارشنبه این هفته 18 آذر از ساعت 18 در سالن بتهون خانه هنرمندان برگزار می شود که طی آن محمدرضا درویشی و حمیدرضا اردلان به سخنرانی خواهند پرداخت و 7 اجرا از مویه های ایرانی نیز به روی صحنه خواهد رفت.

طراح این برنامه که در حوزه پژوهش موسیقی نواحی دستی بر آتش دارد درباره اهداف«سوگینه های سرزمین کهن» عنوان کرد: این برنامه پژوهشی با هدف آشنایی اهالی فرهنگ و هنر با بخش مهمی از فرهنگ موسیقایی کشورمان که به سوگینه ها اختصاص دارد برنامه ریزی شده و توسط خانه موسیقی برگزار می شود.

بزرگنیا به اشاره به بخش های دیگر این برنامه گفت: پروین بهمنی دربرنامه«سوگینه های سرزمین کهن» بخشی را با عنوان«اوخشوماگ لوگ» که به سوگینه های قشقایی مربوط می شود اجرا خواهد کرد. همچنین اجرای «موری مازندران»، «موری لرستان و موری چمری»، «چپی و کتل بختیاری» و «پاو موری کرمانشاه» از دیگر اجراهای این برنامه محسوب می شود.

این پژوهشگر ادامه داد: ما دو بخش دیگر را نیز به اجرای«سوگ های عاشورایی گیلان» و «مراسم سنج و دمام در عزاداری بوشهر» اختصاص داده ایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: