انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
با آهنگسازی فرزند انوشیروان روحانی اتفاق افتاد

«کولی‌ها» رضا روحانی در بازار موسیقی

آلبوم «کولی ها» به آهنگسازی رضا روحانی، اثری بی کلام و حاصل ترکیب موسیقی ایرانی با هارمونی غربی محسوب می شود که هشت قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری پردیس موسیقی معاصر منتشر شده است.
«کولی‌ها» رضا روحانی در بازار موسیقی

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناگ فرهنگی، قطعات این آلبوم «نفس»، «اشتیاق»، «آناهیتا»، «افشاری»، «کولی»، «همایون»، «والس آیدا» و «سایه» نام دارند که دو قطعه از آنها، سولوی پیانو است و همچنین قطعه آخر به ضبط اجرای زنده گروه در تالار رودکی تهران در سال 1385 اختصاص دارد.

کوروش بابایی، رضا روحانی، همایون نصیری و دارا دارایی با کمانچه، سازهای کوبه ای، گیتار باس، پیانو و آکاردئون در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند و کمانچه، با آن نوای محزون و به شدت ایرانی خود، بارِ شرقی آلبوم را به دوش می کشد.

برادران روحانی یعنی انوشیروان، اردشیر، شهرداد و شهریار روحانی موزیسین های شناخته شده ای هستند و عجیب نیست که انوشیروان روحانی، شاید برای گرامی داشتن نام و خاطره پدر، پسرش را به نام او نامگذاری کرده، تا رضا روحانی هم طبق سنت خانوادگی، آهنگساز شود و به موسیقی کلاسیک و پیانو عشق بورزد و آلبوم «کولی ها»یش را به تلفیق ریشه های ایرانی خود و آموزه های غربی اش اختصاص دهد.

رضا روحانی فرزند انوشیروان روحانی است و در مدرسه موسیقی و تئاتر هانوفر و دانشگاه برکلی تحصیل کرده است. او موسس گروه «آنسوی ماه» است و پیشتر آلبوم «هیاهوی سکوت» را با همکاری نوازندگان حاضر در «کولی ها» منتشر کرده که این آلبوم را می توان به نوعی ادامه آن دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: