انتشار: ۰۰:۳۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴
فیلم «سلام بمبئی» به عنوان نخستین همکاری مشترک ایران و بالیوود هند به کارگردانی قربان محمد پور و بازی محمدرضا گلزار کلید خورد.


به گزارش تابناک فرهنگی ؛ یک سالی است که نام«سلام بمبئی» به عنوان اولین فیلم مشترک سینمای ایران و هند برسر زبان ها است. محمدرضا گلزار بازیگر سینمای ایران به عنوان بازیگر اصلی این فیلم در رسانه ها مطرح شده است.

این فیلم ، عشق دانشجویی هندی به دختری را روایت می کند. در برهه های زمانی مختلف نیز اخباری درباره حضور بازیگران سرشناس هندی نظیر «آیشواریا رای» و «مریم زکریا» و «پریتی زیتنا» منتشر شد.

در ابتدا تهیه کننده «سلام بمبئی» حسن دادخواه بود که پیش از این تهیه کنندگی فیلم هایی چون «جیب بر خیابان جنوبی» و «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» را برعهده داشت اما پس از مدتی بعد از دریافت پروانه ساخت، دادخواه از پروژه کنار رفت. او دلیل این کنار رفتن خود را اینگونه بیان می کند: « انصرافم به دلیل اعتقادات شخصی ام بود. کارگردان کار به سراغ بازیگری هندی رفته بود که در فیلمی توهین آمیز نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) ایفای نقش کرده بود و اصرار هم داشت که این بازیگر در کار حضور داشته باشد و من وقتی متوجه شدم ایشان بنا نیست در انتخاب خود تجدیدنظر کند ناچار شدم قید همکاری را بزنم.»

بعد از کناره گیری دادخواه , جواد نوروزبیگی تهیه کننده این فیلم شد و پس از آن شریک هندی تولید این فیلم ، یعنی مدیر شرکت موشن پیکچر برای دیدار با تهیه کننده جدید به تهران آمد.

جواد نوروزبیگی درباره این شرکت گفته بود: این شرکت به عنوان پخش کننده با حضور در ایران با ما قرارداد همکاری بست تا برای پخش فیلم در هندوستان مشکلی نداشته باشیم اما تهیه کننده اصلی خودمان هستیم و سرمایه گذار اصلی ایرانی است ولی فیلم به زبان انگیسی تولید می شود.

او همچنین خبر حضور آیشواریا رای بازیگر سرشناس هندی را تکذیب کرده : باید بگویم که برخلاف شایعات نه «آیشواریا رای» در تیم بازیگران است، نه «مریم زکریا» و نه «پریتی زیتنا»! دوم اینکه تمامی بازیگران هندی بعد از هماهنگی با اداره نظارت قراردادشان بسته می شود یعنی لیست بازیگران را به ارشاد می فرستیم و بعد از استعلام است که قراردادها منعقد می شود.

وی ادامه داد: ما همچنان در حال مذاکره هستیم و آقای محمد پور هم هنوز منتظر دریافت ویزا هستند تا بتوانند سفر کنند و کارهایشان را انجام دهند. امیدواریم که هرچه سریعتر این کارها انجام شود و بتوانیم آن را کلید بزنیم.

اما دیروز خبری مبنی بر حضور بنیامین بهادری در این فیلم منتشر شد.نوروز بیگی  در خصوص خبر حضور بنیامین بهادری در این فیلم گفت: با آقای بهادری همچنان در حال مذاکره هستیم و حضور ایشان هم هنوز قطعی مشخص نشده است.

لازم به ذکر است که بنیامین بهادری قرار است دراین فیلم در نقش برادر محمدرضا گلزار ایفای نقش کند.که به گفته سلیم احمدی,مدیر برنامه های بنیامین بهادری  این فیلم اولین تجربه
این خواننده خواهد بود.

برخی از عوامل فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: قربان محمدپور، تهیه کننده: جوادنوروزبیگی، تهیه کننده هند: پهلاج نیهالانی، آهنگساز:دلشاد شیخ، خواننده: سونو نیگام، طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری، طراح صحنه و لباس: مجیدمیرفخرایی، صداگذار:علیرضا علویان، مدیرفیلمبرداری: حسن پویا، دستیار کارگردان: رضا شکرالله، مدیرتولید در ایران: حسین بشگرد، مدیرتولید در هند: فرزاد پاک، پخش در سینماهای هند: موشن پیکچر، پخش در کشورهای اسکاندیناوی: نصرالله قریشی، عکاس: حبیب مجیدی، مشاور رسانه ای و مدیر کمپین تبلیغاتی: محسن سرافراز.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: