انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
گروه راک «پیکلاویه» از جمله گروه‌هایی است که علی‌رغم خوانش انگلیسی و فرانسه، به تازگی مجوز اجرای صحنه‌ای دریافت کرده‌ و قرار است تا در برج آزادی روی صحنه بروند.
به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، امروز دیگر برگزاری کنسرت به زبان‌های دیگر تابو به حساب نمی‌آید و به گروه‌هایی که به زبان‌هایی‌ مانند انگلیسی می‌خوانند، برخلاف گذشته-که به هیچ وجه به آثار با کلام انگلیسی  مجوز داده نمی‌شد- اجازه فعالیت رسمی داده می‌شود. گروه راک «پیکلاویه» هم از جمله گروه‌هایی است که علی‌رغم خوانش انگیلسی و فرانسه، به تازگی مجوز اجرای صحنه‌ای دریافت کرده‌ و شایان کریمی (کیبورد)، مهیار صالحی نیا (گیتار الکتریک)، فرهاد خان بیلوردی (گیتار باس)، مصطفی بهرمان (درامز) و مهران مختارپور (خواننده) در روز 6 دی ماه و طی دو سانس در ساعت‌های 19 و 21:30 به استقبال مخاطبانشان می‌روند.
بلیت‌های این کنسرت اما کمی ارزان‌تر از دیگر اجراها قیمت‌گذاری شده و دوست‌داران این گروه می‌توانند بلیت‌های این اجرا را از 45 تا 55 هزار تومان-بر اساس جایگاه در سالن- تهیه کنند.

گروه «پیکلاویه» از سال گذشته وارد فضای رسمی موسیقی کشور شده و از آن‌جا که این گروه تمامی قطعاتشان را به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی اجرا می‌کنند، انتظار می‌رفت «پیکلاویه» به راحتی نتواند از سد محکم مجوز عبور کند. اما وقتی اعلام شد که این گروه قرار است در برج آزادی روی صحنه برود، بسیاری متعجب شدند و جالب‌تر اینکه تمامی بلیت‌های این گروه یک هفته قبل از اجرا فروش رفت.

البته لغو زنجیروار و سریالی‌ کنسرت‌ها در کشور دامن گروه «پیکلاویه» را هم گرفت و کنسرت این گروه که قرار بود اسفندماه سال گذشته برای اولین بار برگزار شود، لغو شد. هنوز هم دلیل لغو این کنسرت که مجوز قانونی از دفتر موسیقی دریافت کرده بود و حتی بلیت فروشی آن نیز به طور کامل انجام پذیرفته بود، مشخص نشده است. با تمام این احوالات «پیکلاویه» دوباره دست به کار شد و بالاخره اولین کنسرت رسمی‌اش در تهران را اردیبهشت ماه امسال در تالار ایوان شمس برگزار کرد.

به هر صورت به نظر می‌رسد، موسیقی راک دیگر جایش را در فضای رسمی موسیقی کشور باز کرده است. حالا موسیقی «راک» و «گیتار الکتریک» خط قرمز نیستند و به برخی از گروه‌های راک مجوز داده می‌شود. هر چند هنوز به نسبت دیگر گونه‌های موسیقی، برخوردهای سفت و سخت‌تری با گروه‌های راک می‌شود و هنوز هم این گروه‌ها اجازه اجرا در بسیاری از شهرستان‌های کشور را ندارند. اما به هر روی کوچ برخی از این گروه‌ها از زیرزمین به روی زمین-هرچند فقط در تهران- را باید غنیمت شمرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: