انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴
مریم درویش: لباس مهتاب نصیرپور در جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین با انعكاس زیبایى‌شناسى سنتى فرهنگ ایران، تازه‌ترین اثر آنا ثانى بود.
به گزارش تابناک فرهنگی، فیلم "دو" به کارگردانی و نویسندگی سهیلا گلستانی و تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی هفته گذشته در نوزدهمین دوره جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین در استونی به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین فیلمبرداری شد.

مهتاب نصیرپور یکی از بازیگران فیلم "دو" برای حضور در این جشنواره لباسی با طراحی آنا ثانی را انتخاب کرد.

مهتاب نصیرپور با لباسی از آنا ثانی

این لباس مانند بسیاری از طرح‌های ثانی از ترکیب چند قطعه پارچه با رنگ‌های مختلف ایجاد شده است و عناصری در آن استفاده شده تا نشان‌دهنده فرهنگ و هنر ایرانی باشد.

در بالاتنه مانتو از مخمل سبز تیره استفاده شده است. پارچه مخمل از گذشته به علت دشواری ساخت و تولید دستی آن به عنوان پارچه‌ای اشرافی و لوکس شناخته می‌شد و گرچه با پیشرفت تکنولوژی و تولید ماشینی آن، بهای کمتری نسبت به گذشته دارد، همچنان به عنوان پارچه‌ای شیک و مجلسی شناخته می‌شود. رنگ سبز تیره این مخمل وقار و سنگینی بیشتری به آن داده است.

آنچه به این لباس جلوه خاصی می‌بخشد چاپ تصویر گل و مرغ مشهور ایرانی روی بالاتنه لباس است. با توجه به اینکه بالاتنه لباس بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد، طراح لباس تزیینات مورد نظر خود را روی این بخش استفاده کرده است.

ثانی که در بسیاری از طرح‌های جدید خود از نقش فرش و گل شاه عباسی به صورت گرافیکی استفاده کرده است در این اثر نقش گل و مرغ را به شکل اصیل آن و بدون هیچ تغییری روی لباس آورده است.

مهتاب نصیرپور با لباسی از آنا ثانی

برای نواردوزی لبه مخمل سبز از رنگ مکمل قرمز استفاده شده است که با رنگ گل و مرغ نیز همخوانی دارد.

اما پارچه‌هایی که در قسمت پایین تنه لباس استفاده شده‌اند از نظر جنس و رنگ متفاوت با بالاتنه هستند. یک سمت دامن لباس برای ایجاد ارتباط با قسمت بالا، به رنگ قرمز است، در حالی که در سمت دیگر دامن از پارچه مشکی استفاده شده و با پوشش زیر مانتو هماهنگ شده است.

نصیرپور به همراه لباس خود از زیورآلاتی برگرفته از نقوش ایرانی استفاده کرده است تا ضمن ایجاد هماهنگی در لباس و زیورآلات، تاثیر بهتری بر بیننده ایجاد کند./هنر آنلاین

مهتاب نصیرپور با لباسی از آنا ثانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: