انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
کشور مکزیک امسال در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضوری فعال و پررنگ دارد
کشور مکزیک امسال در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضوری فعال و پررنگ دارد و غرفه مکزیک در نمایشگاه بیش از 280 عنوان کتاب از مجموعه انتشارات هفت دانشگاه مکزیک را برای مخاطبان ایرانی خود به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایسنا،‌ به دعوت سفارت مکزیک در ایران، موسسه ملی پلی‌تکنیک ( IPN)، دانشکده مکزیک(COLMEX)، دانشگاه پوئبلا(UDLA)، دانشگاه وراکروز(UV)، دانشگاه سینالوآ( UDS)، دانشگاه کولیما(UDC) و موسسه فناوری خودمختار مکزیک(ITAM) آثار مختلفی در زمینه‌های ادبیات، علوم اجتماعی، فناوری، هنر و تاریخ را در نمایشگاه کتاب تهران به نمایش گذاشته‌اند.

همچنین بر اساس آنچه از سوی سفارت مکزیک در تهران اعلام شده است پس از اتمام نمایشگاه، این آثار توسط این مراکز آموزش عالی مکزیک به دانشگاه‌های مختلف ایران از جمله دانشگاه تهران،‌ دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه آزاد اهدا خواهد شد.

در غرفه مکزیک در نمایشگاه، دفترچه‌های توریستی،‌ مجلات گردشگری و تصاویر مستندات باستانی مکزیک با توضیحات به نمایش گذاشته شده است.

شاید بتوان گفت چشم‌گیرترین فعالیت مکزیک در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کنفرانس شاعر مکزیکی "اورلیو آسیاین" خواهد بود که در این کنفرانس یک نمای کلی از ادبیات مکزیک با تاکید بر آثار معاصر ارائه خواهد داد.

بنا بر اعلام، او همچنین شنبه (19 اردیبهشت) در یک میزگرد مشترک با اسدالله امرایی مترجم و افشین یداللهی شاعر ترانه‌سرا شرکت خواهد کرد و در ارتباط با چشم‌اندازهای ادبیات ایران و مکزیک سخن خواهد گفت.

این نشست در سالن سرای اهل قلم برگزار خواهد شد و از مقامات ارشد و برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان، نویسندگان، ناشران، مترجمان و دانشگاه‌های مختلف تهران و اعضای هیأت دیپلماتیک تهران برای شرکت دعوت شده است.

بر اساس این گزارش، دانشگاه ملی خودمختار مکزیک ( UNAM) که قدیمی‌ترین دانشگاه قاره آمریکاست در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد و دکتر وندی فلیپس، محقق در موسسه تحقیقات زبان‌شناسی کنفرانسی درباره هویت و هرمنوتیک ارائه خواهد داد.

سفارت مکزیک اعلام کرده این سفارتخانه در تلاش است با انجام این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی، همچنان به ترویج ادبیات مکزیک در ایران که یکی از مراکز اصلی فرهنگ خاورمیانه است ادامه دهد و مبادلات آکادمیک و برنامه‌های همکاری بین دانشگاه‌های دو کشور را تقویت کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: