انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
طبعاً سال‌ها پیش که نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شد بهتر بود چرا که مصلی مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست.
محمدرضا یوسفی گفت: طبعاً سال‌ها پیش که نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شد بهتر بود چرا که مصلی مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست.

یوسفی که امروز در نمایشگاه کتاب تهران حضور یافت در گفت‌وگو با ایبنا عنوان کرد: به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه تهویه ناقص و نارسای سالن شبستان با توجه به ازدحام مردم مشکل‌آفرین می‌شود. فضا در این نمایشگاه نیز بسته است و ناشران در کنار یکدیگر با کمبود جا قرار گرفته‌اند.
 
این نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: سال‌هاست که می‌شنویم نمایشگاه را به محل دیگری منتقل می‌کنند اما در مجموع امیدوارم نسل ما این تغییر مکانی را ببیند. امیدوارم نسل ما بالاخره شهر آفتاب را ببیند.
 
وی افزود: بخش کودک و نوجوان که بخش تخصصی ماست نقایص بسیاری دارد. سال‌های گذشته و امسال اگر باد و بارانی بیاید همه هستی این ناشران به باد می‌رود. به گمانم نمایشگاه باید در همان شهر آفتاب تدارک دیده شود. همه نمایشگاه‌های بین‌المللی از جمله فرانکفورت که من آن‌ها را دیده‌ام بر مبنای کتاب و مخاطب برنامه‌ریزی می‌کنند.
 
یوسفی توضیح داد: اگر این مخاطب کودک است فضاسازی مهندسی نمایشگاه کودک با بزرگسال کاملاً متفاوت است. یعنی برای موقعیت‌ها و لوکیشنی که نمایشگاه باید داشته باشد با دیگر نمایشگاه‌ها متفاوت است.
 
این نویسند یادآور شد: نمایشگاه ما بیشتر به چند سوله شباهت دارد. نمایشگاه کتاب باید ویژگی‌ها و جذابیت‌های خودش را داشته باشد. شنیده‌ام که شهر آفتاب مهندسی خوبی دارد و به هر حال به مقوله هنری و علمی نگاه کرده‌اند و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: