انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
در پی اعتراض برخی ناشران دانشگاهی حاضر در نمایشگاه کتاب تهران مبنی بر این که عده‌ای بنرهای تبلیغاتی آنها را پاره و نابود کرده‌اند، مدیر کمیته ناشران داخلی در این باره توضیحاتی ارائه کرد.
در پی اعتراض برخی ناشران دانشگاهی حاضر در نمایشگاه کتاب تهران مبنی بر این که عده‌ای بنرهای تبلیغاتی آنها را پاره و نابود کرده‌اند، مدیر کمیته ناشران داخلی در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مهر، تعدادی از ناشران بخش دانشگاهی مدعی شده‌اند که صبح روز پنجشنبه هفدهم اردیبهشت تمامی بنرهایی كه آنها برای معرفی خود و فعالیت­‌هایشان با هماهنگی تشكل‌های صنفی و پرداخت هزینه نصب كرده بودند، از سوی عده‌ای بدون اعلام قبلی پاره و نابود شده است.

آنها می‌گویند این اتفاق در حالی رخ داد كه پیش از این و در سال­‌های گذشته، مسئله تبلیغات جنب سالن­‌ها در اختیار تشكل‌­های صنفی بود كه با اجاره آن به ناشران، بخشی از هزینه‌­های اجرایی این «NGO» ها تأمین می­‌شد.

این دسته از ناشران دانشگاهی درباره علت این اتفاق را هم اختلافات میان مسئولان مصلی و ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرده‌اند.

خلافِ اولیه را ناشران مرتکب شده‌اند


خبرنگار مهر موضوع را از مدیر کمیته ناشران داخلی جویا شد. محمدمهدی داوودی‌پور ضمن اظهار بی‌اطلاعی از نابودی بنرهای تبلیغاتی مربوط به ناشران دانشگاهی توسط برخی افراد، احتمال داد که باد این نبرها را از بین برده باشد و گفت: اگر هم کسی این بنرها را باز کرده و یا حتی از بین برده است، خلافِ اولیه را ناشرانی مرتکب شده‌اند که این بنرها را در خارج از سالن مربوط به خودشان نصب کرده‌اند چرا که مطابق قانون اگر ناشران داخلی خارج از سالن‌ها اقدام به نصب بنر تبلیغاتی یا هر چیز دیگری مربوط به خودشان کرده باشند، مرتکب تخلف شده‌اند.

وی افزود: مطابق قانون تبلیغات هر کدام از ناشران در هر کدام از سالن‌ها منحصراً باید در داخل همان سالن انجام شود و ناشران اجازه تبلیغ برای خودشان را در بیرون از سالن‌ها ندارند چون این فضاها در اختیار فرد دیگری است که قراردادی هم در این رابطه دارد.

مدیر کمیته ناشران داخلی همچنین گفت: ولی چنانچه بنری مربوط به هر کدام از ناشران داخلی حاضر در نمایشگاه کتاب تهران در داخل سالن‌ها از بین برود - که قطعاً چنین اتفاقی نخواهد افتاد - بنده شخصاً مسئول این مسئله هستم و در این باره جواب خواهم داد.

هیچ کتابی از ناشران داخلی جمع‌آوری نشده است


داوودی‌پور در ادامه درباره وضعیت رعایت ضوابط نمایشگاه از سوی ناشران داخلی هم گفت: تا این لحظه و طی دو روز گذشته، غرفه هیچ ناشری تعطیل نشده ولی چنانچه کسی تخلفی مرتکب شود، غرفه‌اش تعطیل خواهد شد.

مدیر کمیته ناشران داخلی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین در خصوص جمع‌آوری یک کتاب از سوی یکی از ناشران بخش عمومی طی روز گذشته از سطح نمایشگاه، گفت: تا این لحظه کتابی در بخش ناشران داخلی، جمع‌آوری - به معنای درستِ این کلمه - نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: