انتشار: ۰۰:۱۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴
رئیس شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ( غیر انتفاعی و غیر دولتی ) کشور گفت: بیش از 450 هزار دانشجو در 358 دانشگاه غیر دولتی و غیر انتفاعی کشور مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا  ؛ محمد آهون منش روز پنجشنبه در گردهمایی اعضای شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور که در مرکز آموزش عالی غیر انتفاعی علامه جعفری شهرستان رفسنجان برگزار شد افزود: دانشگاه های غیر انتفاعی با سرمایه های میلیاردی اشخاص تاسیس شده و در حوزه اقتصاد مقاومتی گام برداشته اند و باری بر دوش دولت ندارند.
وی اظهار کرد: طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار حضور نماینده ای از این شورا در شورای عالی انقلاب فرهنگی شدیم.
آهون منش تصریح کرد: پسوند غیر انتفاعی دانشگاه ها، موجب شده که امکانات دولتی در این دانشگاه ها استفاده نشود لذا با نامه نگاری با مجلس شورای اسلامی و نامه به رهبری قصد داریم این پسوند برداشته شود تا سرمایه گذاران انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت داشته باشند.
رئیس مرکز آموزش عالی علامه جعفری رفسنجان هم گفت: این موسسه در سال 84 کار خود را با پذیرش 11 دانشجو آغاز و در سال 85 به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد.
محمد اسدی افزود: سال 91 بیش از دو هزار دانشجو در 35 رشته در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته پذیرفته شدند.
وی گفت: در شهرستان رفسنجان با جمعیت 300 هزار نفر، دانشگاه دولتی ولیعصر (عج)، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و چهار موسسه غیر انتفاعی وجود دارد که بیش از 26 هزار دانشجو را تعلیم می دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: