انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
ناشران، مولفان و اهالی قلم حوزه دانشگاهی می‌توانند برای بهره‌مندی از مشاوره حقوقی رایگان به سالن ۲۰ ناشران دانشگاهی بیسست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مراجعه کنند.
به گزارش تابناک، انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی با همکاری موسسه حقوقی نامداران همزمان با برپایی نمایشگاه به ناشران و مولفان مشاوره‌های حقوقی ارائه می‌دهند.


مجید مکی، وکیل پایه یک دادگستری که در این غرفه حضور دارد درباره لزوم حمایت از ناشران و مولفان گفت: این طرح با هدف جلوگیری از عدم رعایت قانون کپی‌رایت، جلوگیری از برخورد سلیقه‌ای با ناشران کتاب در صدور مجوز کتاب‌های ترجمه و تنظیم قرارداد‌های حقوقی و تعهدات پدیدآورنده و ناشر، همچنین مشخص کردن سهم ناشر از کتاب انجام می‌شود.


وی ادامه داد: متاسفانه در اغلب موارد، قراردادهایی که میان ناشران و مولفان منعقد می‌شود نارضایتی‌هایی را از سوی دو طرف در پی دارد. ما در اینجا تلاش می‌کنیم با توجه به این ضعف، همچنین با درنظر گرفتن تمام جوانب قراردادهایی تنظیم شود که در آن موضوعات متناسب با مسائل روز در حوزه نشر رعایت شده باشد.


مکی با باشاره به برخی از دغدغه‌ها و مشکلات ناشران در حوزه نشر توضیح داد: اهالی نشر معمولا با مشکلات کوچک و بزرگی در حوزه نشر مانند حق بهره‌برداری آثار در فضای مجازی، بهره‌مندی از آثار برای مباحث رادیویی، صحنه‌ای، سینمایی و فروش رایت در خارج روبه‌رو هستند.


به گفته وی، در این مشاوره‌ها تلاش می‌شود برای کاهش اختلافات ناشران و پدیدآورندگان، همچنین افزایش میزان تعامل مولفان و ناشران، راهکارهایی به هر دو طرف ارائه شود.


مشاوره حقوقی به ناشران و مولفان هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در سالن ۲۰ ناشران دانشگاهی، ‌ جنب غرفه اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.


بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: