انتشار: ۰۷:۱۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
یکی از لباس‌هایی که جودی گارلند در فیلم کلاسیک ˝جادوگر شهر آز˝ تولید 1939 به تن داشت، در یک حراج در نیویورک به قیمت 1.56 میلیون دلار به فروش رسید.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از گاردین، لباس آبی رنگی جودی گارلند در فیلم "جادوگر شهر آز" یکی از یادگاری‌های سینمایی بود که روز دوشنبه در حراجی بونامز در نیویورک به فروش رسید.

این لباس 1.5 میلیون دلار فروخته شد
گفته شده این پیش‌بند که از جنس پارچه نخی است، یکی از 10 لباسی است که برای گارلند در نقش دوروتی دوخته شد.

بونامز تخمین زده بود لباس گارلند در حراجی یادگاری‌های هالیوود که با همکاری "ترنر کلاسیک موویز" برگزار شد، بین 800 هزار دلار تا 1.2 میلیون دلار به فروش برسد، اما یک خریدار ناشناس روز دوشنبه تلفنی آن را به قیمت 1.56 میلیون دلار خریداری کرد.

گفته شده لکه‌های عرق اطراف یقه لباس دیده می‌شود، اما در مجموع شرایط خوبی دارد. لباس فروخته‌شده یکی از دو لباسی است که گارلند عملاً هنگام بازی در موزیکال کلاسیک "جادوگر شهر آز" به تن داشت. این لباس را آدرین طراح لباس معروف شرکت مترو گلدوین مه‌یر دوخت.

"جادوگر شهر آز" به کارگردانی ویکتور فلمینگ داستان دختری به نام دوروتی است که در مزرعه‌ای در کانزاس پیش خویشاوندان خود زندگی می‌کند. او در اثر یک گردباد به سرزمین‌هایی بر فراز ابرها و آن سوی رنگین کمان می‌رود و با مترسکی که مغز ندارد، آدمی حلبی که قلب ندارد و شیری که دل و جرات ندارد همراه می‌شود تا از جادوگر بزرگ شهر آز راه بازگشت به خانه‌اش را بپرسد. دوروتی در راه به مانچکین‌لند می‌رسد و مورد استقبال مانچکین‌ها قرار می‌گیرد.

فیلم شرکت متروگلدوین مه‌یر در شش بخش شامل بهترین فیلم نامزد اسکار بود و هر چند اسکار بهترین فیلم را به "بربادرفته"‌ واگذار کرد، اما در دو بخش بهترین موسیقی و ترانه پیروز شد.

برگزارکنندگان جوایز اسکار دو سال پیش به مناسبت 75 سالگی این فیلم در مراسم هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی از آن تجلیل کردند. رمان معروف "جادوگر شهر آز" نوشته آل. فرانک بام سال 1900 منتشر شد.

در سال‌های اخیر تعدادی از یادگاری‌های هالیوود در حراج‌ها به قیمت بالا فروخته شده‌اند. سال پیش لباس شیر ترسو که برت لار بازیگر در "جادوگر شهر آز" به تن داشت، در بونامز تقریباً 3.1 میلیون دلار به فروش رسید. همان لباس در 2012 در یک حراجی 490 هزار دلار فروخته شده بود.

گران‌ترین یادگاری سینمایی لباسی است که مریلین مونرو در صحنه معروف فیلم "خارش هفت ساله" (1955) به تن داشت. این لباس در 2011 به قیمت 5.6 میلیون دلار در یک حراجی در کالیفرنیا به فروش رسید. یکی از لباس‌های آدری هپبرن در فیلم "بانوی زیبای من" نیز 3.7 میلیون دلار فروخته شد.

این لباس 1.5 میلیون دلار فروخته شد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: