انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
کیوان ارزاقی سومین رمانش را با موضوع شبکه‌های اجتماعی نوشت.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ این نویسنده به خبرنگار ایسنا گفت: رمانی را به نام «بی نازنین» نوشته‌ام که قرار است در روزهای آینده از سوی نشر افق به چاپ برسد.

ارزاقی درباره موضوع این رمان گفت: با توجه به درگیری‌هایی که این روزها همگی با فضای مجازی داریم و این درگیری‌ها این‌قدر شده‌اند که دیگر قسمتی از دنیای واقعی ما شده‌اند مدتی بود که دغدغه نوشتن درباره این فضا را داشتم و به همین خاطر از این پتانسیل استفاده کردم و رمان «بی‌ نازنین» را با این محوریت نوشتم.

او در همین باره اظهار کرد: به طور کلی وجود شبکه‌های مجازی حُسن‌ها و عیب‌های زیادی دارد و تقریبا می‌شود گفت همه کسانی که در این شبکه‌ها حضور دارند با نوع مراوداتی و اتفاقاتی که ممکن است به واسطه آن‌ها برایشان رقم بخورد، آشنا هستند، که همین موضوع پتانسیل خوبی برای نوشتن در من ایجاد کرد. فکر می‌کنم چنین کتابی در ادبیات ما جایش خالی بود.

ارزاقی به دغدغه‌های اجتماعی در رمان‌های پیشین خود اشاره کرد و گفت: برای نوشتن این رمان هم دغدغه‌های اجتماعی داشتم و هم ادبیات برایم مهم بوده است؛ چون معتقدم دغدغه‌های اجتماعی و ادبیات را نمی‌توان از هم جدا کرد و این دو به هم چسبیده‌اند. برای نوشتن این رمان هم احساس کردم که نیاز است چنین کتابی با محوریت شبکه‌های اجتماعی در ایران نوشته شود و هم اینکه دوست داشتم برخی از دغدغه‌هایم را در این کتاب بنویسم، چون جامعه، جامعه‌ای نیست که بتوان به آن اعتماد کرد اما در همین فضای مجازی ممکن است خیلی از ما به فردی که هیچ شناختی از او نداریم و اصلا او را نمی‌شناسیم اعتماد کنیم که خود این موضوع می‌تواند دستمایه نوشتن باشد.

او افزود: رمان «بی‌ نازنین» تقریبا آماده انتشار شده و به زودی از سوی انتشارات افق منتشر می‌شود.

«زندگی منفی یک» و «سرزمین نوچ» رمان‌های پیش‌تر منتشرشده این نویسنده هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: