انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس نمایشگاه کتاب کودک بولونیای ایتالیا گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌تواند پلی بین ایران و خاورمیانه و سایر نقاط جهان برای گفتگوی تمدن‌ها و برقراری رابطه دوستی بین ملت‌ها باشد.
به گزارش تابناک،روبرتا کینی افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مغتنمی برای تقویت رابطه فرهنگی بین ایران و ایتالیاست. نمایشگاه کتاب کودک بولونیا نیز ۵۲ سال است که در ایتالیا برگزار می‌شود و ایرانیان بیش از سی سال است که برای حضور در این نمایشگاه دعوت می‌شوند.


وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۴ به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: نامگذاری امسال به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت پیغام جالبی است که نشانگر اهمیت و نقش مردم و دولت ایران در حل مسائل مختلف به ویژه مشکل پایین بودن مطالعه و کتابخوانی است. با توجه به شعار نمایشگاه کتاب امسال به نام «خواندن گفتگو با جهان» نیز فکر می‌کنم نقش ایران در ایجاد امنیت و صلح و همدلی و همزبانی بین ملت‌های مختلف در منطقه کلیدی است.


رئیس نمایشگاه کتاب بولونیای ایتالیا گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت بین‌المللی و نمایش کتاب‌های مختلف از ناشران خارجی بسیار در ایجاد نزدیکی بین دولت‌ها و ملت‌های جهان حائز اهمیت است و فکر نمی‌کنم در سایر نقاط خاورمیانه چنین محفل و جمعی از ناشران و نویسندگان وجود داشته باشد.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تحریم‌ها علیه ایران کمتر خواهد شد نمایشگاه کتاب تهران می‌تواند پلی بین ایران و خاورمیانه و سایر جهان برای گفتگوی تمدن‌ها و برقراری رابطه دوستی بین ملت‌ها باشد.


کینی گفت: بسیار خوشحالم که امسال به دعوت دکتر صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران برای ایجاد تعاملات فرهنگی بین دو کشور ایتالیا و ایران در این اجتماع فرهنگی بزرگ ایرانیان حضور دارم.


وی عنوان کرد: با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب مردم کشورهای مختلف را به هم نزدیک می‌کند امیدوارم هر ساله به نمایشگاه کتاب تهران بیایم.


بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: