انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
سیما تیرانداز معتقد است: متن، شیوه کارگردانی و پشت صحنه یک اثر نمایشی، یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای حضور یک بازیگر حرفه‌ای در یک اثر نمایشی است.
 به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایسنا، تیرانداز که یکی از بازیگران نمایش «موش توی پیت حلبی» است، درباره انگیزه‌هایش برای حضور در این اثر نمایشی گفت: نمایش «موش توی پیت حلبی» به کارگردانی سیدعلی هاشمی روایتگر یک خانه چند اتاقه قدیمی در دهه 40 است که هر کدام از اعضای خانه به هر نحوی با مشکلی در گریبان هستند. این فضای بسیار ساده و داستان‌گونه به شکلی روایت شده که تماشاگر با آن به‌راحتی می‌تواند ارتباط برقرار کند و همزمان با جریان داستان آن همراهی خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که نویسنده متن یک بانوی نمایشنامه‌نویس به نام نوشین تبریزی است، روح زنانه‌ای بر کلیت اثر حکفرماست که برای من بسیار دوست‌داشتنی است، به‌طوری که نقشی که بازی می‌کنم، جذابیت‌ها و تفاوت‌هایی دارد که آن را برایم دوست‌داشتنی کرده است.

این بازیگر افزود: البته با توجه به این‌که حین تمرین و اجرای نمایش مشغول بازی در سریال «نفس گرم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور هستم، کار واقعا برایم سخت بود، اما با توجه به جذابیت‌هایی که نقش برایم داشت، پذیرفتم که در این اثر نمایشی حضور داشته باشم.

تیرانداز توضیح داد: سیدعلی هاشمی چند سال پیش به‌عنوان دستیار در برخی کارهای من حضور داشت و حالا که تبدیل به کارگردانی موفق در عرصه تئاتر شده، بسیار خوشحالم که به‌عنوان بازیگر در کنار او حضور دارم. ضمن این‌که برای من پشت صحنه یک اثر نمایشی، اهمیت فراوانی دارد که خوشبختانه در این اثر نمایشی، پشت صحنه کار به شکلی بود که من را برای حضور در این اثر بیشتر ترغیب کرد. به هر ترتیب، این کار با تمام سختی‌هایی که برایم داشت تجربه‌ای بسیار دوست‌داشتنی و راضی‌کننده بود.

او گفت: خوشحالم تا کنون که نمایش در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفته، توانسته است ارتباط خوبی با تماشاگر بگیرد و این نکته حائز اهمیت است که برای من به‌عنوان یک بازیگر بسیار ارزشمند است. به هر حال امیدوارم در این روزهای باقی‌مانده اجرا هم تماشاگران با نمایش ارتباط خوبی برقرار کنند.

نمایش «موش توی پیت حلبی» به نویسندگی نوشین تبریزی و کارگردانی سیدعلی هاشمی هر روز به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:30 با بازی لی‌لی فرهاد‌پور، کاظم سیاحی، غزاله جزایری، لیلی جنیدی، سیما تیرانداز، فریبا خادمی، تبسم هاشمی حائری، علی دستانپور، نوید هدایتی‌پور، شکوفه هاشمیان، رضا سخایی و محمدمهدی احدی در تالار سایه به صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی که از 26 مهرماه اجرای خود را در تالار چهارسو آغاز کرده، روزهای 21، 22، 28 و 29 آبان‌ماه در دو نوبت به صحنه خواهد رفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: