انتشار: ۱۶:۵۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
دو کتاب جدید با نام های «فرهنگ دانشنامه کارا» از بهاءالدین خرمشاهی و «هارمونی موسیقی ایرانی» از فرهاد فخرالدینی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد
موسسات انتشاراتی معین و نمایش ۱۰ اثر جدید را در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهند کرد.
مدیر انتشارات معین از آماده سازی دو کتاب جدید با نام‌های «فرهنگ دانشنامه کارا» از بهاءالدین خرمشاهی و «هارمونی موسیقی ایرانی» از فرهاد فخرالدینی برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
صالح رامسری مدیر انتشارات معین با اعلام این خبر گفت: کتابی که مربوط به بهاءالدین خرمشاهی است، «فرهنگ دانشنامه کارا» است که حاصل فعالیت ۲۰ ساله وی است. این دانشنامه در ۵ جلد منتشر خواهد شد.
وی افزود: اولین عرضه این دانشنامه در نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود و قرار است بعد از برپایی نمایشگاه نیز در مجموعه برج میلاد رونمایی شود. این مراسم رونمایی هم به بهانه جشن تولد ۷۰ سالگی آقای خرمشاهی خواهد بود..
رامسری درباره کتاب فرهاد فخرالدینی نیز گفت: کتاب آقای فخرالدینی هم که اولین عرضه خود را در نمایشگاه تجربه خواهد کرد، «هارمونی موسیقی ایرانی» نام دارد. این کتاب تاریخچه‌ای از موسیقی سنتی ایرانی را با خود دارد و موسیقی ایران را در یک بررسی تطبیقی با موسیقی دیگر کشور‌ها قرار داده است.
علاقه مندان به هنرهای نمایشی نیز با ۸ اثر جدید روبرو خواهند شد.
انتشارات نمایش به صاحب امتیازی انجمن هنرهای نمایشی ایران، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از هشت کتاب جدید رونمایی می‌کند.
 «خیال بدون مرز» مجموعه مقالاتی درباره تادئوش کانتور با مقدمه رضا سرور و ترجمه محمدرضا بابایی و کیوان سررشته، «یوجینو باربا و تئا‌تر اودین»، تالیف و ترجمه محسن تمدنی‌نژاد است، مجموعه‌ای از سه نمایشنامه «باغ آرزو‌ها»، «برقراری ارتباط با مشترک مورد نظر مقدور نمی‌باشد» و «عمو زنجیرباف» نوشته پرویز بشر دوست از جمله این آثار است.
 «می‌خواهم می‌وسوو را ملاقات کنم» اقتباسی از تامارا دالمات است که محمود عزیزی آن را به فارسی. ترجمه کرده است و «قاف قرار» نوشته فهیمه سهیلی و مجموعه «پرنیان ۲»، «پرنیان ۳» و «پرنیان ۴» از دیگر آثار تازه انتشارات نمایش است..
علاوه بر هشت عنوان کتاب تازه، همچنین چاپ سوم کتاب «مبانی دکور و صحنه آرایی» که هنینگ نلمز آن را نوشته است و شیدا شهرامیان و محسن صانعی آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند، از سوی این ناشر در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: