انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
«کیت بلانشت» بازیگر برنده دو جایزه اسکار از سوی جشنواره بین‌المللی فیلم «پالم اسپرینگز»، جایزه دستاورد سینمایی دریافت می‌کند.
به گزارش تابناک فرهنگی، «بلانشت» برای بازی در دو فیلم «حقیقت» ساخته «جیمز واندربلت» و «کرول» به کارگردانی «تاد هاینس» جایزه دستاورد سینمایی «نخل صحرا» را روز دوم ژانویه و در جریان برگزاری بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «پالم اسپرینگز» دریافت خواهد کرد.

سال گذشته «جولیان مور» برای بازی در فیلم «هنوز آلیس» موفق به کسب جایزه دستاورد سینمایی بازیگری جشنواره «پالم اسپرینگز» شد و در نهایت نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن را در اسکار 2015 به خانه برد.

از دیگر دریافت کنندگان جایزه دستاورد بازیگری این رویداد سینمایی می‌توان به «سندرا بولاک» (2013، جاذبه)، «نائومی واتس» (2012، غیرممکن)، «میشل ویلیامز» (2011، هفته من با مریلین)، «ناتالی پورتمن» (2010، قوی سیاه)، «ماریون کوتیلار» (2009، نُه)، «آن هاتاوی» (2008، راشل ازدواج می‌کند)، «هیل بری» (2007، چیزهایی که در آتش از دست می‌دهیم)، «کیت وینزلت» (2006، فرزندان کوچک)، «چارلیز ترون» (2005، کشور شمالی) و «نائومی واتس» (2004، 21 گرم) اشاره کرد.

«هارولد متزنر» رئیس جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» در این باره گفت: "«کیت بلانشت» یکی از پرافتخارترین و برجسته ترین بازیگران نسل خودش است که بازی‌های فوق العاده‌ای در طول دوران حرفه ای خود از ایفای نقش «کاترین هپبورن» در فیلم «هوانورد» تا نقش اصلی در فیلم «یاسمن غمگین» ساخته «وودی آلن» ارائه کرده است. بلانشت در دو فیلم اخیرش «حقیقت» و «کرول» دوباره به دو کاراکتر زندگی بخشیده است که هر دو نقش‌آفرینی او شایسته تقدیر است".

«کیت بلانشت» در طول دوران بازیگری‌اش توانسته تحسین بسیاری از منتقدین را کسب کند و همچنین جوایز بسیاری شامل دو جایزه اسکار، سه جایزه انجمن بازیگران فیلم، سه جایزه گلدن گلوب و سه جایزه بفتا را از آن خود کند.

وی اولین‌بار با بازی در فیلم «الیزابت» و نقش‌آفرینی به عنوان الیزابت یکم توانست شهرت جهانی پیدا کند و برای این فیلم موفق به کسب یک جایزه بفتا و گلدن گلوب و همچنین برای اولین بار نامزد دریافت جایز اسکار شد.

از دیگر نقش‌های بسیار تاثیرگذار وی می‌توان به نقشش در فیلم «هوانورد» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» اشاره کرد که موفقیت بسیاری برای او به ارمغان آورد و جوایزی چون جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به کارنامه‌اش افزود.

این بازیگر 46 ساله در سال ۲۰۱۳ برای بازی در فیلم «یاسمن غمگین» به کارگردانی «وودی آلن» موفق به کسب دومین جایزه بهترین بازیگر زن اسکار شد و نام خود را به عنوان یکی از شش بازیگر زن تاریخ ثبت کرد که موفق به کسب جایزه اسکار هم در بهترین بازیگری نقش اصلی و هم در نقش مکمل شده‌اند.

از دیگر فیلم‌های شناخته شده بلانشت می‌توان به فیلم «ارباب حلقه‌ها» به کارگردانی «پیتر جکسون»، «یادداشت‌هایی بر یک رسوایی»، «بابل»، «من آنجا نیستم»، «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین»، «مورد عجیب بنجامین باتن» و «هابیت» اشاره کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: