انتشار: ۰۲:۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴
نشریه فوربس فهرست زنان دارای بالاترین درآمدها در صنعت موسیقی سال 2015 را اعلام کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی، در فهرستی که فوربس روز چهارشنبه از پردرآمدترین خوانندگان زن یک سال گذشته انتشار داد، کیتی پری خواننده آمریکایی موسیقی پاپ و راک با بیش از 135 میلیون دلار درآمد با فاصله‌ای بالا از دیگر افراد ذکر شده در فهرست در صدر قرار گرفت.

کیتی پری (با نام اصلی کاترین الیزابت «کیتی» هادسن) متولد 1984 در سانتاباربارا کالیفرنیا، خواننده و ترانه‌سرا در ژانرهای پاپ و راک و همچنین بازیگر است. وی از سال 2000 وارد فعالیت حرفه‌ای در موسیقی شده و از سال 2008 با انتشار تک‌ترانه پرطرفداری به شهرت رسیده است. کیتی پری جوایز متعددی در عالم موسیقی دریافت کرده و سه بار نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده و در فاصله سال‌های 2011 تا 2014 در فهرست «پردرآمدترین زنان عرصه موسیقی» مجله فوربس حضور داشته است. تاکنون 11 میلیون نسخه از آلبوم‌ها و 81 میلیون تک‌آهنگ از وی به فروش رفته است.

به گزارش ورایتی، نفر دوم این فهرست، تیلر سویفت دیگر خواننده زن پاپ و راک آمریکایی است که در یک ساله اخیر 80 میلیون دلار از محل فروش آلبوم‌ها درآمد کسب کرده است.

تیلر سویفت، متولد 1989 در پنسیلوانیا است. تاکنون بیش از 40 میلیون نسخه از آلبوم‌های این خواننده، نوازنده و ترانه‌سرای ژانرهای کانتری، پاپ و پاپ‌راک که از سال 2004 فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده، به فروش رفته و بیش از 130 میلیون تک‌ترانه دانلود شده است. 7 جایزه گرَمی، 16 جایزه امریکن میوزیک اواردز، 11 جایزه انجمن موسیقی کانتری، 8 جایزه آکادمی موسیقی کانتری و 34 جایزه بیلبورد از جمله دستاوردهای تیلر سویفت در مدت 10 سال گذشته بوده است.

نفر سوم این فهرست خوانندگان زن گروه موسیقی راک بریتانیایی/ آمریکایی فلیتوود مک متشکل از میک فلیتوود، استیو نیکز، جان مک‌وی، کریستی مک‌وی و لیندسی باکینگهام با درآمد 59.5 میلیون دلار هستند. لیدی گاگا با 59 میلیون دلار در جایگاه چهارم و بیانسه ناولز با 54.5 میلیون دلار در مقام پنجم جدول قرار گرفته‌اند.پنج نفر دیگر از فهرست ده خواننده دارای بیشترین درآمد در سال 2015 به ترتیب عبارتند از بریتنی اسپیرز (31 میلیون دلار) جنیفر لوپز (28.5 میلیون دلار)، میراندا لمبرت (28.5 میلیون دلار)، ماریا کری (27 میلیون دلار) و ریانا (26 میلیون دلار).
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: