انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
گفتگو با علی درستکار:

همه جای صدا و سیما خانه ماست

به گزارش تابناک فرهنگی ؛علی درستکار مجری با سابقه‌ای که برنامه پرمخاطب «این شب‌ها» را روی آنتن داشت و توانسته بود در این مدت فضای تازه‌ای در برنامه‌های مذهبی ایجاد کند و از همه مهمتر مخاطبان بسیاری را پای تلویزیون بنشاند، حالا با حضورش در شبکه 4 و اجرای برنامه «وارث» نگاه‌ها را به سمت خودش جلب کرده و بر همین اساس؛ گفتگویی با او صورت گرفته که در ادامه آن را می‌خوانید:


*آقای درستکار برنامه «وارث» که از محرم روی آنتن شبکه چهار رفت و شما اجرای آن را بر عهده دارید، از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

برنامه «وارث» حال و هوای خاص خودش را دارد اما در روزهای ابتدایی که وارد استودیو و جوّ آن شده بودم، قدری برایم تازگی داشت و شاید بهتر بگویم فضای غریبی بود و چند روز طول کشید تا خودم را پیدا کنم و با مخاطبانم از آنتن شبکه چهار ارتباط برقرار کنم، اما شبکه چهار یک محیط صمیمی و سرشار از آرامش است و بسیار خوشحالم که در این برنامه حضور دارم.


*چرا برنامه «این شب‌ها» ناتمام ماند و شما اجرای دیگری در این شبکه نداشتید؟

سال‌ها در رسانه ملی فعالیت کردم و تا به امروز از هیچ مسئولی برای اجرا درخواستی نکردم و اصلا چنین حرکتی در استراتژی رفتاری من نیست. به همین خاطر در پی سکوت شبکه یک و اتمام «این شب‌ها» از سوی شبکه چهار، برای اجرا به برنامه «وارث» دعوت شدم. برنامه‌ای محرمی که روح تازه‌ای را در من ایجاد کرد. خدا را شاکرم که در این ایام این چنین برنامه‌ای را روی آنتن بردم.


*با توجه به اینکه شبکه چهار فضای متفاوتی برای شما داشت، آیا این تفاوت تاثیری بر روی اجرایتان هم گذاشت؟

به طور حتم شبکه تأثیری بر روی اجرای من نخواهد داشت، چون جای جای سازمان خانه ماست. تنها تغییری که بخواهم به آن اشاره کنم  این است که پردازش کمتری در موضوعات و انتخاب کارشناسان برنامه دارم که در حال حاضر باید در راستای چارچوب‌های تعیین شده به اجرا بپردازم تا بعد از اینکه مجدد خودم را به مدیران جدید سازمان ثابت و کسب اعتماد کردم، در ادامه اجرای برنامه بتوانم اعمال نظر کنم.


*با توجه به سابقه‌ای که در رسانه دارید و تجربه‌های بسیار خوبی را طی اجراهای مختلف کسب کردید، آیا تغییر مدیریتی باعث تغییراتی در شرایط اجرا نشده است؟

با توجه به تغییرات مدیریتی در سازمان چنین رفتارهایی طبیعی است و تا مدیران بخواهند به اعتماد برسند، زمان می‌برد. همه از پیکره خود سازمان هستیم و با چارچوب‌ها و خط قرمزها آشنا هستیم و گاه هم همکاری‌هایی با یکدیگر داشتیم. با تمام این مسائل، بخشی از آن واکنش‌های طبیعی است. اما از طرف دیگر کسانی که سال‌ها در مجموعه صدا و سیما فعالیت کردند، انتظارشان این است که اعتماد بیشتری به آن‌ها وجود داشته باشد.

اما به هر حال حق را به سازمان بدهیم تا در خصوص سابقه اعضای خود تجدید و یا تعدیل نظر کند و ما باید با تغییر مدیریت‌ها خودمان را با شرایط جدید سازگار کنیم و به آن‌ها زمان بدهیم تا مجریان خبره و با سابقه خودشان را مورد آزمایش قرار بدهند.


*وظیفه مجریان در سازمان چیست و باید نوع اجرای آن‌ها به چه صورت باشد تا بتواند در دل مخاطبان نفوذ کنند؟

وظیفه ما در رسانه‌ همگرایی و همدلی و گرم کردن تنور تلویزیون است و باید یک فضای مناسب برای ارتقا ایجاد کنیم. من سال‌ها مجری برنامه «این شب‌ها» بودم و مخاطب چشم از تلویزیون برنمی‌داشت، من تا به امروز خلاف چارچوب‌های سازمان و کشورم عمل نکردم و  اگر حاشیه‌ای هم برای من ایجاد شد، از کم‌لطفی برخی از دوستان بود که متاسفانه تنها بخشی از اجرای من را انتشار دادند و باعث هجمه‌هایی شدند و با وجود اینکه در ادامه آن پیامک من جانانه از دین و کشورم حمایت کردم، (به گونه‌ای که از سوی برخی از مدیران به صورت شخصی مورد تقدیر قرار گرفتم) اما از آن‌هایی که بیشترین انتظار را داشتم، متاسفانه سکوت را بهترین مسیر برای مواجه شدن با این حواشی‌های ایجاد شده، انتخاب کردند.


*حرف پایانی؟

اجرا در برنامه «وارث» را یک رحمت قدسی و الهی ‌می‌دانم و توفیقی که در شب‌های محرم نصیبم شد. بهترین هدیه از سوی خداوند بود. سپاس از کسانی که به من اعتماد کردند و سپاس از خدایی که همیشه در هر لحظه‌ من را حمایت می‌کند. امید که مشمول رحمتش شوم.


                                                                                 منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: