انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴
در پی انتشار خبری مبنی بر نبش قبر طاهره صفارزاده، آستان مقدس امامزاده صالح (ع) توضیحاتی را به باشگاه خبرنگاران جوان ارائه داد.
به گزارش تابناک فرهنگی در پی انتشار خبری مبنی بر نبش قبر طاهره صفارزاده، آستان مقدس امامزاده صالح (ع) توضیحاتی را به باشگاه خبرنگاران جوان ارائه داد.

متن توضیحات ارسالی به شرح زیر است:

در مورخه 1387/8/4 مرحومه طاهره صفارزاده، طبق دستور حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای مصلحی سرپرست وقت سازمان اوقاف و امور خیریه که با سفارش و واسطه آقای کیوان رهگذر (سرشار) رئیس انجمن نویسندگان مسلمان، بدون دریافت وجه و به صورت اهدایی در یک طبقه از سه طبقه قبر دفن گردید.

ابتدا که صحبت دفن ایشان در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) مطرح شد، مطابق آئین‌نامه سازمان اوقاف به برادر ایشان اعلام گردید که در قبال اخذ وجه تدفین انجام می‌شود که بعداً طبق دستور سرپرست وقت سازمان اوقاف و امور خیریه یک محل دفن به ایشان علیرغم مخالفت اولیه آستان مقدس اهدا گردید.

همان زمان به برادر ایشان یادآوری گردید که دستور اهدایی فقط در خصوص مرحومه طاهره صفار‌زاده می‌باشد نه شخص دیگری.

در سال 1393 حجت‌الاسلام و المسلمین شیر‌مردی که در زمان دفن آن مرحومه مدیر کل وقت اداره کل اوقاف استان تهران بودند، با یادآوری جریان دفن ایشان گفتند: قرار بود مبلغی به آستان از طرف وارث ایشان پرداخت شود که موضوع توسط مسئولین آستان با برادر نامبرده مطرح شد که اعلام نمودند، نمی‌خواستیم ایشان در امامزاده صالح (ع) دفن شوند که در همان جلسه موضوع واگذاری طبقات دیگر توسط آستان مقدس به ایشان ابلاغ شد و اعلام گردید در صورت تمایل نسبت به خریداری طبقات دیگر درخواست داده شود. در غیر این صورت سایر طبقات توسط آستان واگذار خواهد گردید.

بنابراین ادعای برادر ایشان در خصوص دستور دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دال بر دفن ایشان در امامزاده صالح (ع) عاری از حقیقت بوده و تکذیب می‌گردد.

ضمناً ایشان در تنها رواق موجود جهت دفن، تدفین شده‌اند و در طول ایام هفته خانواده و مراجعین محترم می‌توانند جهت قرائت فاتحه حضور به هم رسانند، همچنین حدود دو ماه قبل مرحومه‌ای در طبقه دوم مقبره فوق با رعایت قوانین و مقررات شرعی همانند سایر گورستان‌های کشور دفن گردید. لذا ادعای عجیب آقای صفار‌زاده دال بر نبش قبر آن مرحومه اتهامی سنگین می‌باشد، که تکذیب می‌گردد.

همچنین برگ‌های مربوط به دفن در آستان مقدس و تعهدنامه‌ها به عنوان نمونه جهت استحضار به پیوست تقدیم می‌گردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: