انتشار: ۱۵:۰۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد از معرفی وجهه بین‌المللی این صنعت در کنار کتاب و ارائه آن در حوزه صادرات به کشورهای همسایه خبرداد.
مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد از معرفی وجهه بین‌المللی این صنعت در کنار کتاب و ارائه آن در حوزه صادرات به کشورهای همسایه خبرداد.

محمود برازش مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد در گفت‌وگو با فارس پیرامون حضور این صنعت در نمایشگاه بیست و هشتمن کتاب اظهارداشت: سابقه حضور بخش چاپ نشان می‌دهد دستگاه‌های چاپ عملاً نمی‌توانند در مصلی مستقر شوند چون مکان و امکانات خاصی چون برق و آب نیازمند هستند.

وی به دو سال حضور این صنعت در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته چادری را در نمایشگاه به صنعت چاپ اختصاص داده بودند، امسال هم این پیشنهاد ارائه شد و عنوان شد اگر صنوف مرتبط به چاپ تمایل داشته باشند می‌توان قسمتی از نمایشگاه را به آنها تخصیص داد اما به نظر می‌رسد صنف چاپ موفق به جذب و استقرار نشده است.

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه در حوزه چاپ با وجود پررنگ بودن وجهه بین‌المللی آیا قرار است مذاکراتی با سایر کشورها صورت گیرد، متذکر شد: مشغول رایزنی هستیم اما پیش‌بینی شده در برخی نقاط توانمندی‌های صنعت چاپ در کنار کتاب در وجهه بین‌المللی ارائه شود. نکته اینکه توانایی بخش چاپ بیشتر در حوزه تکنیک است و کتاب بحث محتوا را دارد، ارتباط تکنیک و محتوا از جمله اهداف ماست تا توانمندی‌ها را ارائه دهیم و بحث صادرات را به کشورهای همسایه داشته باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: