انتشار: ۱۷:۵۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور جمهوری اسلامی ایران در اکسپو میلان را نسبت به دورهای گذشته این رویداد جهانی موفق تر دانست.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ علی مرادخانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به میلان افزود: قرار بود اردیبهشت ماه برای بازدید از غرفه ایران در اکسپو میلان به ایتالیا سفر کنم، اما بدلیل مشغله کاری میسر نشد.
وی ادامه داد: گروه های هنری اعزامی از ایران در زمینه های مختلف تا پیش از آغاز ماه محرم، برنامه های متفاوتی عرضه کردند، و به گفته مسولان غرفه ایران، استقبال از گروه موسیقی نواحی بسیار خوب بوده است.
معاون امور هنری وزیر ارشاد با اشاره به تم و مضمون اکسپوی میلان تصریح کرد: این رویداد با مضمون غذا، انرژی، آب و زندگی فعالیت خود را آغاز کرد و کشورهای شرکت کننده نیز با توجه به دستاوردهای خود، رویکردهای متفاوتی را عرضه کرده اند.
مرادخانی افزود: غرفه ایران در اکسپو نیز نظر به این مضامین و نیز در نظر گرفتن اقیلم های متفاوت سرزمین ایران، با طراحی بسیار زیبا مانند یک سفره ساخته شد اما باید در آینده از تجربیات، برای بسط و تبیین داشته های خود استفاده کنیم.
وی با اشاره به برگزاری اکسپوی آتی در کشور امارات متحده عربی،گفت: برای کسب نتایج مطلوب در این رویداد باید از اکنون زمینه های حضور منسجم را بررسی کرده و آنها را دستور کار قرار دهیم.
اکسپوی میلان از 11 اردیبهشت ماه با شعار «تغذیه زمین، انرژی برای زندگی» آغاز شد و فردا(شنبه) پایان می یابد.
غرفه ایران در این رویداد اقتصادی از ابتدای فعالیت خود تاکنون میزبان حدود چهار میلیون نفر بوده است.
ایران در شش دوره گذشته این رویداد جهانی حضور داشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: