انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 19 اردیبهشت 1377 با حضور رییس جمهوری وقت افتتاح شد و تا ششم خرداد ماه ادامه داشت، این بار سکان ریاست و هدایت این نمایشگاه در دستان احمد مسجدجامعی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، این دوره نیز مطابق رسم و سنت سنوات پیش شاهد برگزاری همزمان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با نمایشگاه مطبوعات بودیم و همچنین برای نخستین بار جشنواره صنعت چاپ نیز همزمان با این دو رویداد برگزار شد.

یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی میزبان 1200 ناشر داخلی با بیش از 43 هزار عنوان کتاب فارسی و 344 ناشر خارجی از 23 کشور با بیش از 36 هزار عنوان کتاب عربی و لاتین بود که تنها در قیاس با دوره قبل خود در بخش ناشران داخلی با رشد 32 درصدی مواجه بود، حضور 1200 ناشر داخلی، مهر درخشانی را بر تارک آسمان این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ممهور کرد.

در این دوره نیز برنامه های ویژه و جنبی چون بخش ویژه بزرگداشت محرم، کتاب از نگاه عکاسان، نمایشگاه بزرگداشت دوم خرداد، بزرگداشت پنجاهمین سالگرد اشغال فلسطین، معرفی آثار مکتوب پیرامون انقلاب اسلامی، برنامه شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی و حوزه فرهنگ و تمدن ایران، بخش ویژه مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، نمایشگاه کتاب و کتابخوانی از نگاه کاریکاتوریست ها زینت بخش برنامه های اصلی این دوره از نمایشگاه بود.

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ششم خرداد ماه 1377 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت در شرایطی برگزار شد که بار دیگر ضمن تقدیر از ناشران برگزیده سال، غرفه ها و ناشران ممتاز داخلی و خارجی شرکت کننده در این دوره از نمایشگاه مورد تقدیر مسئولان و دست اندکاران این اتفاق بزرگ فرهنگی قرار گرفتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: