انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سوادآموزی در کشور رایگان است و شامل تمامی شهروندان و اتباع غیرایرانی نیز می شود.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ علی باقرزاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سیاست های تشویقی برای جذب بیشتر داوطلبان سوادآموزی، اظهار کرد: برای این منظور هر شخصی که در دوره های آموزشی نهضت مشارکت کند براساس مصوبه دولت مبلغ 135 هزار تومان تشویقی دریافت خواهد کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برابر این مصوبه در سالجاری علاوه بر ارایه خدمات رایگان اگر فردی در خانواده خود باسواد شود؛ مبلغ 670 هزار تومان دریافت خواهد کرد و این رویه تشویقی برای سال های آینده نیز با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت.
باقرزاده اظهار کرد: بی سوادی در برخی از استان های کمتر توسعه یافته کاملا مشهود است و به کانون تجمع بیسوادان و کم سوادان تبدیل شده اند.
وی افزود: سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان، خراسان جنوبی و لرستان به ترتیب در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته هستندو باید روی وضعیت سوادآموزی آنها تلاش بیشتری کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در مقابل به سطح سوادآموزی قابل قبول در برخی استانها اشاره کرد و افزود: استانهای تهران، مازندران، البرز، اصفهان، یزد و سمنان از مناطقی هستند که درصد باسوادی آنها بالا است.
باقرزاده به آمار بیسوادان در کشور اشاره کرد و گفت: طبق سرشماری به عمل آمده حدود یک میلیون و400 هزار نفر بیسواد در گروه سنی10 تا 49 سال در کشور وجود دارد و امید است در طول برنامه ششم توسعه تحت پوشش نهضت سوادآموزی درآمده و آموزش ببینند ، مشروط بر اینکه فرد بیسواد دیگری نداشته باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: