انتشار: ۱۷:۲۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
از نمایشگاه کتاب تهران خاطرات خوبی دارم و بارها به واسطه همین نمایشگاه، کتاب تهیه کردم اما این‌که چقدر این نمایشگاه بر سرانه مطالعه تاثیرگذار است نیاز به بررسی دارد.
مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تئاتر گفت: از نمایشگاه کتاب تهران خاطرات خوبی دارم و بارها به واسطه همین نمایشگاه، کتاب تهیه کردم اما این‌که چقدر این نمایشگاه بر سرانه مطالعه تاثیرگذار است نیاز به بررسی دارد.
 
به گزارش ایبنا، وی ادامه داد: نباید از نمایشگاه کتاب انتظار معجزه داشته باشیم چرا که آموزش فرهنگ کتابخوانی به روش کپسولی امکان‌پذیر نیست. درباره شلوغی نمایشگاه هم باید بگویم که فضای کتاب و کتابخوانی کسی را اذیت نمی‌کند و حتی شلوغی نمایشگاه هم لذت‌بخش است.
 
بازیگر سریال «ستایش» با اشاره به تغییرات مشهود نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه هر ساله از نظر کمیت  پیشرفت داشته و بزرگ‌تر شده است اما از نظر کیفیتی نیاز است تا کارشناسان نظر بدهند زیرا من در این حوزه تخصصی ندارم.
 
وی یادآور شد: برای نتیجه گرفتن در نمایشگاه باید هزینه کرد اما این هزینه همیشه مالی نیست و گاهی نیاز به هزینه‌های فکری و زمانی است تا برنامه‌ای پایه‌ریزی شود که در آن کتاب و کتابخوانی مختص به این 10 روز نباشد.
 
پاکدل در پایان اظهار کرد: بیشتر مطالعات من در حوزه سینما و ادبیات است اما متاسفانه در سال‌های گذشته از کیفیت کتاب‌های این حوزه کاسته شده و بیشتر در حال حرکت به سمت کتابسازی هستیم، البته برخی ناشران بسیار قوی عمل کردند اما تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم و باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این فاصله را کم‌تر کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: