انتشار: ۱۷:۰۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
همراه با روزنامه های صبح

اخبار به روایت نشریات

روزنامه های صبح تهران در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب در شماره امروز به اخبار و حواشی نمایشگاه کتاب پرداختند.تیتر برخی از نشریات از این قرار است

روزنامه های صبح تهران در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب در شماره امروز به اخبار و حواشی نمایشگاه کتاب پرداختند.تیتر برخی از نشریات از این قرار است:



همراه با روزنامه های صبح

سید عباس صالحی، رئیس نمایشگاه کتاب مطرح کرد از وجه «بین الملل» نمایشگاه محافظت می‌کنیم .بیست و هشتمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران در حالی کار خود را آغاز می‌کند که متولیان برگزاری‌اش از تلاشی همه جانبه در جهت پررنگ‌تر شدن جنبه بین المللی این رویداد علمی – فرهنگی می‌گویند. به گزارش «ایران»، سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این نکته گفت: «عوامل مختلفی در سال‌های اخیر به کمرنگ شدن جنبه بین المللی نمایشگاه انجامیده است. نمایشگاه کتاب تهران عنوان بین المللی دارد؛ عنوانی که باید از آن محافظت کنیم تا در حد شعار باقی نماند.» رئیس نمایشگاه کتاب تهران در ادامه تصریح کرد: «با توجه به تلاشی که در راستای تحقق این رویکرد انجام شد امسال در حوزه نشر خارجی علاوه بر افزایش تعداد حضور ناشران، تعداد کتاب‌ها نیز رشد قابل توجهی داشته‌اند. از ۱۶۵ هزار عنوان کتاب لاتینی که در نمایشگاه عرضه می‌شوند حدود نیمی از آن‌ها کتاب‌های منتشر شده از سال ۲۰۱۳ تا به امروز هستند.» بنابر گفته‌های صالحی در نمایشگاه کتاب این دوره ۲۴۵۰ ناشر داخلی در ۲۱۶۰ غرفه آثار خود را به علاقه مندان عرضه خواهند کرد. بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب در بخش نشر داخلی با ۳۰۰هزار عنوان کتاب روبه رو خواهند شد که در مجموع حدود نیم میلیون عنوان کتاب عرضه خواهد شد. عدالت فرهنگی رویکرد دیگری است که به گفته صالحی، متولیان نمایشگاه در این دوره توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند. وی در این باره گفت: «باید باور کنیم که ایران تنها تهران نیست. ایران جمعیتی حدود ۷۰ میلیون نفر با قومیت‌ها و اقلیم‌های مختلف دارد. شاید این نمایشگاه با عنوان تهران شناخته شود اما واقعیت این است که به تمام کشور تعلق دارد.» گفتنی است مراسم افتتاحیه نمایشگاه صبح امروز با حضور رئیس جمهوری در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و علاقه مندان از فردا برابر با ۱۶ اردیبهشت تا بیست و ششم همین ماه برای بازدید از نمایشگاه فرصت خواهند داشت.


همراه با روزنامه های صبح


سوره مهر با ۵۰۰کتاب در نمایشگاه شرکت می‌کند

انتشارات سوره مهر در نظر دارد تا در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیش از ۵۰۰عنوان کتاب برای مخاطبان خود عرضه کند. انتشارات سوره مهر در نظر دارد تا با بیش از ۵۰۰ عنوان در ایام بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب حضور داشته باشد که از این تعداد، ۲۵۰عنوان اثر برای نخستین بار در این دوره نمایشگاه عرضه می‌شود. همچنین تعداد ۱۲۰ عنوان کتاب نیز برای گروه سنی کودک و نوجوان عرضه خواهد شد. این انتشارت همچنین باز چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب را نیز در برنامه‌های خود دارد. انتشارات سوره مهر همچنین در نظر دارد ۶۰۰ عنوان کتاب الکترونیک نیز در این دوره نمایشگاه کتاب عرضه کند. این انتشارات به منظور دسترسی آسان و کم هزینه کتاب، اقدام به تولید کتاب الکترونیک کرده است.

همراه با روزنامه های صبح


انتشارت چکه با ۴۰ عنوان جدید در نمایشگاه


انتشارات چکه با ۴۰عنوان جدید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت. این انتشارات طی سال گذشته و سال جدید با نمرکز بر چاپ آثار برگزیده جهانی از یک سو و همچنین انتشار مجموفه‌های تالیفی از نوسندگاه محبوب کودک و نوجوان، طیف متنوفی از کتاب‌های تازه را در نمایشگاه معرفی خواهد کرد. مجموعه‌هایی چون «برگزیده ۱۰کتاب تصوری داستانی به انتخاب ماریا نیکولایوا»، مجموعه سه جلدی «باستر خرگوشک» با ترجمه رضی هیرمندی، مجموعه «خنده‌های رولددال»، از سری کتاب‌های برگزیده جهانی به همراه جلد روم آزمایش‌های علمی خوردنی ترجمه شهلا انتظاریان در کنار کتاب‌هایی تالیفی چون مجموعه سه جلدی «سین سینا» نوشته معصومه یزدانی، سه جلدی «اگرهای جادویی» نوشته احمد اکبرپور، سه جلدی آموزش روان خوانی برای مقاطع اول تا سوم دبستان، تالیف گروهی از نویسندگان نام آشنای کودک و نوجوان، و... در این نمایشگاه عرضه می‌شوند. این انتشارات در ادامه روند چاپ مجموعه اتاق تجربه رمان نوجوان به دبیری فریدون عموزاره خلیلی، چهار کتاب جدید را نیز در دست چاپ دارد «تاجیک» نوشته حمید حاجی میرزایی، «تاراز» نوشته بدری مشهدی، «سبیل بابابزرگ عمرا» نوشته معصومه یزدانی، «مامان ببرنبود، شاید روبان چاقو، شاید...» نوشته اعظم مهدوی، کتاب‌های جدید این مجموعه هستند که علاقه مندان می‌توانند این کتاب‌ها را نیز از غرفه چکه در نمایشگاه خریداری کنند. همچنین نشر چکه در کنار کتاب‌های تازه خود برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقه تبلتی، تخفیف ویژه دانش آموزان، مراسم امضای کتاب، بسته‌های ویژه کتاب هدیه و... را در این نمایشگاه خواهد داشت.

همراه با روزنامه های صبح

آثار ۶۵ کشور در نمایشگاه تهران

عضو شورای برنامه ریزی بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب با بیان اینکه در چند سال اخیر تحریم‌ها مانع از حضور فعال ناشران خارجی برای شرکت در نمایشگاه کتاب تهران شد، گفت: امسال با تلاش‌های انجام شده، حضور ناشران خارجی بی‌سابقه است. به گزارش ایرنا، محمود آموزگار روز دوشنبه در نشست خبری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: با توجه به اعمال تحریم‌ها علیه ایران، در سال‌های گذشته ناشران خارجی علاقه‌مند به شرکت در نمایشگاه کتاب تهران از حضور در این نمایشگاه صرف نظر می‌کردند.
وی اظهار داشت: همچنین در سه سال اخیر کتابخانه‌های دانشگاهی از جمله وزارتخانه‌های علوم و بهداشت از کتاب خالی شده بود و منابع علمی این کتابخانه‌ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌کرد.
آموزگار با اشاره به اینکه امسال در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران جاذبه برای حصور ناشران خارجی ایجاد شده است، ادامه داد: امسال کمیته ناشران بین الملل نمایشگاه کتاب اقدامات مهمی در جذب ناشران خارجی کرده که به حضور بی‌سابقه آن‌ها منجر شده است.
به گفته وی، امسال کمیته روابط عمومی نیز توانسته است از تجربیات دوره‌های قبلی نمایشگاه استفاده کنند تا کمی‌ها و کاستی‌های نمایشگاه سال گذشته برطرف شود.
در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آثار بیش از دو هزار و ۸۰۰ ناشر خارجی عرضه می‌شود و ۶۵کشور در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور دارند.

همراه با روزنامه های صبح


عرضه نیم میلیون عنوان کتاب در نمایشگاه امسال


تفاهم – گروه گزارش: سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تعران از عرضه بیش از ۳۰۰هزار عنوان کتاب داخلی و ۱۶۵هزار کتاب خارجی در نمایشگاه امسال خبر داد. وی گفت: دو هزار و ۴۵۰ ناشر داخلی در دو هزار و ۱۶۰غرفه کتاب‌های خود را در نمایشگاه امسال در معرض علاقمندان قرار می‌دهند. وی با اشاره به حضور کشور عمان به عنوان مه‌مان این نمایشگاه اظهار داشت: بین المللی شدن نمایشگاه کتاب تهران به صورت جدی تقویت می‌شود. وی، همچنین با بیان اینکه اعتبار بن‌های دانشجویی کتاب امسال به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: سال گذشته این رقم هفت میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بود. وی با اشاره به عدم انتشار بن‌های کاغذی کتاب تصریح کرد: این اقدام به دلیل آنکه سیستم ردیابی نحوه خرید می‌سر نبود و در بخش کتاب هزینه نشده و به پول نقد تبدیل می‌شد، حذف و بن‌های الکترونیکی به نام اشخاص با کارت ملی جایگزین می‌شود. بن‌های الکترونیکی دارای مدت زمان مشخص بوده و از آغاز نمایشگاه کتاب تا پایان آن، اعتبار دارد. صالحی، خاطر نشان کرد: همچنین در این دوره از نمایشگاه، بن‌های اهدایی و رایگان نداریم و بن مشارکتی نیز با هدف کمک به اقتصاد نشر به سازمان‌ها و نهاد‌ها تعلق می‌گیرد. وی گفت، در حوزه نشر خارجی، علاوه بر افزایش ناشران، تعداد کتاب‌ها نیز رشد قابل توجهی داشته‌اند و از حدود یکصد هزار عنوان کتاب لاتین حدود نیمی از آن‌ها از سال ۲۰۱۳ تا کنون منتشر شده‌اند.

همراه با روزنامه های صبح

نمایشگاه کتاب، صاحب و مالک دارد

سید عباس صالحی گفت: نمایشگاه کتاب تهران صاحب و مالک دارد و هیچ مجموعه‌ای غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی حق ورود و دخالت در آن را ندارد. سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که دیروز در محل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد گفت: نمایشگاه کتاب از جهات مختلف فرصت‌هایی برای فرهنگ نشر و از سوی دیگر فرصتی برای اقتصاد و ارتباطات نشر است. امسال حدود ۲۴۵۰ ناشر داخلی در ۲۱۶۰ غرفه در نمایشگاه شرکت کرده‌اند. او افزود: با وجود آیین نامه سختگیرانه‌ای که برای حضور ناشران در نمایشگاه وجود داشت این تعداد از ناشران برای حضور در نمایشگاه امسال آماده شدند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: