انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
هفدهمین جایزه رقابت نوازندگی پیانو «شوپن» به «چو سیونگ - جین» از کره جنوبی رسید.
 به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایسنا، چو سیونگ - جین پیانیست 21 ساله اهل کره جنوبی موفق شد جایزه معتبر هنری «شوپن» را از آن خود کند.

کسب این جایزه 30 هزار یورویی (33 هزار و 600 دلاری) علاوه بر ارزش مادی، راهی است برای نوازندگی در بهترین کنسرت‌های جهان. رقابت نوازندگی پیانو «شوپن» 88 سال پیش برای بزرگداشت نام هنرمند معروف قرن نوزدهمی راه‌اندازی شد و هر پنج سال یک‌بار به بهترین اجرا از آثار این آهنگساز مشهور تعلق می‌گیرد.

«چارلز ریچارد هاملین» کانادایی دومین و «کیت لیو» نوازنده آمریکایی سومین رتبه را در رقابت این دوره کسب کردند. «موریتزیو پولینی»، «کریستین زیمرمان» و «مارتا آرگریچ» از برندگان پیشین این جایزه معتبر هنری هستند. جایزه «شوپن» در سال 2010 به «یولیانا آودیوا» از روسیه تعلق گرفت.

به گزارش بی‌بی‌سی، امسال 78 پیانیست جوان از 20 کشور جهان در این رقابت شرکت کردند. این نوازندگان سه هفته با نواختن آثار شوپن در مجموعه‌ای از کنسرت‌ها با هم به رقابت پرداختند.

فردریک فرانسوا شوپن یکی از تأثیرگذارترین موسیقی‌دانان لهستانی و نوازنده برجسته پیانو بود. او تعدادی از فرم‌های موسیقی را ابداع کرد، اما مهم‌ترین نوآوری‌هایش را در قالب فرم‌هایی مثل سونات پیانو، والس، نوکتورن، اتود، پرلود و پولونِز به نمایش گذاشت.

شوپن در تمام طول عمرش، از ضعف جسمانی رنج می‌برد. او در سال ۱۸۴۸ آخرین کنسرتش را در پاریس اجرا کرد و سپس به اسکاتلند و انگلستان رفت، اما به‌شدت بیمار شد تا آن‌که در ۱۷ اکتبر ۱۸۴۹ هنگامی که به پاریس بازمی‌گشت، در خانه خواهرش لودویکا درگذشت.

روز پس از آن ماسکی از صورت و دست‌هایش ساختند و سپس بدن او را گورستان «پر لاشز» فرانسه به خاک سپردند. به وصیت او و به ابتکار خواهرش، قلب او به میهن اصلی‌اش، لهستان برده شد و امروز در کلیسایی در ورشو نگهداری می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: