انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: 70 درصد مدارس کشور در روستاها قرار دارد و این در حالیست که تنها 29 درصد جمعیت دانش آموزی کشور دراین مناطق زندگی می کنند.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، محمد دیمه ور روز سه شنبه در هشتمین جشنواره برترین های دوره ابتدایی در اصفهان افزود: این در حالیست که در 30 درصد مدارس مناطق شهری، 70 درصد جمعیت دانش آموزی تحصیل می کنند.
وی خاطرنشان کرد: هدر دادن منابع اقتصادی کشور، هزینه های سنگینی را به دنبال دارد بنابراین باید راهکارهای اساسی برای رفع این موضوع شود.
وی همچنین اظهار کرد: امروز بعد از همه فراز و فرودهایی که در بین نظریه پردازان تعلیم و تربیت در دنیای معاصر صورت گرفته است و درباره نظریات یادگیری بحث و گفتگو شده است، اقتصاد دانان و نظریه پردازان توسعه نیز به موضوع تعلیم و تربیت ورود پیدا کرده اند.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال 1998 میلادی، تمام کسانی که برنده جایزه نوبل در اقتصاد شده اند، تمرکز و توجه آنها بر حوزه تعلیم و تربیت بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در پایان قرن بیستم، زمانی که یونسکو پژوهشی در حوزه تعلیم و تربیت انجام داد تمامی فراز و فرودهای تعلیم و تربیت را در قرن بیستم بررسی کردند و چشم اندازی را برای آموزش و پرورش در قرن بیست و یکم پیشنهاد کردند.
دیمه ور افزود: این چشم انداز پیشنهادی، دست مایه ای برای سایر پژوهشگران برای تمرکز بر موضوع تعلیم و تربین شد.
وی خاطرنشان کرد: مدارس امروز، چشم انداز دقیقی از آنچه که ما در آینده خواهیم داشت هستند بطوریکه هیچ جامعه ای از عمق فکر، ظرفیت و توانمندی معلمان و دانش آموزان امروز خود فراتر نخواهد رفت.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: از سال دو هزار تا 2015 دنیا به این نتیجه رسید که برنامه های توسعه ای سازمان ملل متحد را کنار بگذارد.
وی یادآوری کرد: در اجلاس اخیر سازمان ملل متحد، سندی به نام آموزش برای توسعه پایدار امضا شد بطوریکه رویکرد هزاره ی جدید که در این چند سال نظریه پردازی شد به این سمت رفت که کشورها از جایگاه تعلیم و تربیت به افق توسعه خود بپردازند.
دیمه ور تصریح کرد: تجربه نشان داده است که اگر منابع انسانی با دوام وجود نداشته باشد هیچ سودی به آموزش و پرورش نخواهد رسید.
وی افزود: هیچ سازمان و تشکیلاتی به اندازه آموزش و پرورش قادر نیست که این موضوع و باور را در نیروی انسانی نهادینه سازی کند.
هشتمین جشنواره برترین های دوره ابتدایی با هدف تشویق و ترغیب نیروهای شاغل در دوره ابتدایی و تجلیل از برترین های این دوره که منتخب فعالان طرح ها و برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان در سال تحصیلی 94-93 هستند برگزار شد.
در این آیین که حدود 400 نفر از دست اندرکاران فضای تعلیم و تربیت استان حضور داشتند از 180 نفر از روسای ادارات، معاونان، کارشناسان، معلمان، مدیران مدارس، مدرسان، اعضای گروه های درسی و فعالان طرح ها و برنامه هایی از جمله درس پژوهی، مدیریت پویا ، منتخبین شورای معلمان ، مقاله نویسی و دیگر موارد تجلیل شد.
هم اکنون 750 هزار دانش آموز در دو دوره ابتدایی و متوسطه در شش هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل می کنند که 410 هزار نفر آنان در مقطع ابتدایی حضور دارند.ش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: