انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل 22 و 23 مهرماه جاری میزبان هجدهمین اجلاس روسای دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر است.
بابل میزبان هجدهمین اجلاس روسای دانشگاه های حاشیه دریای خزر

به گزارش تابناک فرهنگی، رئیس دانشگاه صنعت نوشیروانی بابل روز چهارشنبه در جلسه شورای این دانشگاه گفت: بین المللی کردن دانشگاه ها و انعقاد تفاهم نامه های مختلف از رویکردهای مهم برگزاری این اجلاس است.

جواد واثقی امیری افزود: افزایش و گسترش ارتباطات بین المللی از رویکردهای مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناری است که این اجلاس فرصت مناسبی برای دستیابی به آن و دستاوردها و نتایج مفید و ارزنده برای نظام، کشور و دانشگاه است.

وی گفت: حدود 19 مهمان از دانشگاهای خارجی همراه با معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نیز روسای دانشگاه های ایران نیز در این اجلاس حضور خواهند یافت.

وی اظهارداشت: برای برگزاری این اجلاس چهار کمیته اجرایی و کمیته اسکان، پذیرش و پشتیبانی کمیته حفاظت و حراست و کمیته تبلیغات و انتشارات در دانشگاه تشکیل شد.

وی با اشاره به این مطلب که دبیرخانه ایرانی اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مستقر می باشد؛ افزود: رویکرد دبیرخانه ایجاد هماهنگی و یکنواختی در سیاست و دسترسی به اتفاق نظر در زمینه نحوه برگزاری هجدهمین اجلاس می باشد.

وی بیان داشت: اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر بیش از 55 عضو دارد و رؤسای دانشگاه های مازندران، گیلان، منابع طبیعی و کشاورزی ساری، منابع طبیعی و کشاورزی گرگان، گلستان، گنبد، بین المللی قزوین، تربیت مدرس، مرکز اقیانوس شناسی نوشهر و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اعضای ایرانی این اجلاس هستند .

واثقی امیری گفت: همچنین روسای دانشگاه های دولتی کشورهای روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان اعضای خارجی این اجلاس هستند.

هفدهمین اجلاس اتحادیه دانشگاه کشورهای حاشیه دریای خزر مشتمل بر پنج کشور ایران، آذربایجان، روسیه، قزاقستان و داغستان در شهریور ماه گذشته در دانشگاه دولتی فنی آستراخان روسیه برگزار شد.

دانشگاه نوشیروانی بعنوان تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور دارای شش هزار دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و نیز دارای چهار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی عمران با حدود 200 هیات علمی می باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: