انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
نماینده استاد محمود فرشچیان از رونمایی آخرین تابلوی استاد فرشچیان با نام «شام آخر» در خردادماه امسال خبر داد.
نماینده استاد محمود فرشچیان از رونمایی آخرین تابلوی استاد فرشچیان با نام «شام آخر» در خردادماه امسال خبر داد.

حسن صائب در گفت‌وگو با آنا گفت: «اواسط خردادماه استاد فرشچیان به ایران سفر می کند و از جدیدترین تابلوی فاخرش با نام «شام آخر» رونمایی خواهد کرد.»

صائب گفت: «این تابلو به‌مدت دو سال در موزه استاد محمود فرشچیان واقع در کاخ‌موزه سعد آباد به نمایش گذاشته خواهد شد و سپس به آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد و با این اثر فاخر تعداد آثاری که استاد فرشچیان به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرده است، به 17 اثر می‌رسد.»

محمود فرشچیان (زاده ۴ بهمن ۱۳۰۸ در اصفهان)، بنیان‌گذار مکتب خود در نقاشی ایرانی است، که پایبند به شکل کلاسیک همراه با استفاده از تکنیک‌های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است. او به این شکل هنر زندگی جدیدی بخشید و آن را از رابطه همزیستی تاریخ با شعر و ادبیات تغذیه کرد، برای آن‌که استقلالی به این هنر بدهد که قبلاً ان را نداشت.

نقاشی‌های قدرتمند و نوآورانه او پویا و گسترده و پر از جنب و جوش هستند، با تلفیقی جذاب از سنتی و مدرن، که ترکیبات سبک منحصر به فرد او در نقاشی هستند. برخی از توانایی‌های او احساس فوق‌العاده خلاقیت، نقوش محرک، خلق فضای‌های گرد، خطوط نرم و قدرتمند، و خلق رنگ‌های مواج هستند. آثار استاد فرشچیان یک ترکیب دل‌انگیز از هر دو ویژگی اصالت و نوآوری است.

آثار او از شعر کلاسیک، ادبیات، قرآن، کتاب مقدس مسیحیان و یهودیان، و همچنین تخیل عمیق خود پرورش یافته است. استاد فرشچیان نقش مهمی در معرفی هنر ایران به صحنه بین‌المللی هنر ایفا کرده است. او دعوت شد تا در دانشگاه‌های متعدد و موسسات هنری صحبت کند. کتاب‌ها و مقالات منتشر شده بی شماری در مورد آثار استاد فرشچیان وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: