انتشار: ۲۲:۵۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
مدیر کتابفروشی نشر هنوز گفت: لمس از نزدیک کتاب و بودن در فضایی که کتاب هست باعث نزدیک شدن مخاطبان به کتاب می شود و ارتباط آنها را بیشتر خواهد کرد. در نهایت همه این کارها برای این است که کتاب به مردم و مردم به کتاب نزدیک شوند. کتابفروشی ها معمولا به گونه ای هستند که وقتی مردم وارد آنها می شوند احساس غریبی می کنند. آنها که کمتر کتاب می خوانند خجالت می کشند و کتابخوان ترها هم به نحوی دیگر. لذا ما فضا را به گونه ای درست کرده ایم که مخاطب اینجا راحت باشد و کتابفروشی را برای خود بداند.

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسکا نیوز، مجید شهرابی مدیر کتابفروشی نشر هنوز گفت: این کتابفروشی بیش از سه ماه است که افتتاح شده و مکان آن در طبقه دوم یک ساختمان واقع شده است و مانند کتابفروشی های دیگر که ویترین دارند، در معرض دید نیست. سعی کرده فضای صمیمانه ای را ایجاد کند تا مشتریان در آنجا احساس راحتی کنند. لذا برای رونق این مکان ما تصمیم گرفتیم این مکان را تبدیل به یک پاتوق فرهنگی کنیم تا اینکه صرفا مکانی برای دادوستد کتاب باشد. یکی از مواردی هم که به نظرمان در راستای این امر می توانست به ما کمک کند دعوت از نویسنده ها و مترجمان و اهالی فرهنگ است که می تواند این فضا را به مکانی برای رویارویی مخاطبان با اهالی فرهنگ کند.

وی ادامه داد: دلیل دیگرمان نیز این بود که یک اتفاق فرهنگی رخ دهد و جایی باشد که آدم های فرهنگی به دور از هرگونه ضوابط رسمی با دوست داران و اهالی فرهنگ ارتباط داشته باشند.

وی درخصوص معیار انتخاب مهمان های این جلسات نیز گفت: ما در هر جلسه هدفی را دنبال می کنیم و براساس هدفی که داریم مهمانان را انتخاب می کنیم. مثلا جلسه ای برای ترجمه می خواستیم داشته باشیم دیدیم آقای پوری در بحث ترجمه شعر مناسب هستند یا درباره ترجمه داستان می خواستیم صحبت کنیم دیدیم آقای کاوه میرعباسی مناسب هستند یا در نمایش آقای امجد و چرمشیر و در سینما و فیلم نامه نویسی که آقای سعید عقیقی قرار هست تشریف بیاورند. خوشبختانه دوستان هم همکاری کردند و دعوت ما را قبول کردند.

وی درخصوص استقبال مخاطبان نیز گفت: ما جلسه اول را با 14/15نفر شروع کردیم اما آخرین جلسه ای که هفته پیش بود حدود 60نفر حضور داستند.

لمس از نزدیک کتاب و بودن در فضایی که کتاب هست باعث نزدیک شدن مخاطبان به کتاب می شود و ارتباط آنها را بیشتر خواهد کرد. درنهایت همه این کارها برای این است که کتاب به مردم و مردم به کتاب نزدیک شوند. کتابفروشی ها معمولا به گونه ای هستند که وقتی مردم وارد آنها می شوند احساس غریبی می کنند. آنها که کمتر کتاب می خوانند خجالت می کشند و کتابخوان ترها هم به نحوی دیگر. لذا ما فضا را به گونه ای درست کرده ایم که مخاطب اینجا راحت باشد و کتابفروشی را برای خود بداند.

شهرابی درباره اینکه به نظر می رسد در یک سال اخیر برگزاری اینگونه جلسات فزونی داشته است گفت: بله مثلا کتابفروشی آینده نیز هست که آقای دهباشی این جلسات را برگزار می کند و با نحوی از ایشان الگو برداری کرده ایم. اینکه آقای دهباشی سال هاست در این عرصه فعالیت می کنند و مسلما تجارب بیشتری از ما دارند. و ایشان نگاهی حمایت گرانه دارند. لبته کتابفروشی های دیگر هم هستند اما به این شکل مدون نیستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: