انتشار: ۱۵:۴۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
ساخته جدید رایدلی اسکات خیلی زود و راحت توانست به پر فروش ترین فیلم جمعه تبدیل شود.
«مریخی» به صدر فروش آمریکا رفت

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از تسنیم، بعد از اکران افتتاحیه پنجشنبه، فیلم «مریخی» ساخته جدید رایدلی اسکات توانست در روز جمعه فروشی معادل 18 میلیون دلار داشته باشد و به صدر فهرست فیلم های پر فروش آمریکایی در این هفته راه پیدا کند. این فیلم حالا برای شکستن رکورد «جاذبه» ساخته تحسین شده آلفونسو کوارون خودش را آماده می کند که توانست در نخستین آخر هفته اکرانش رقمی معادل 55.8 میلیون دلار فروش داشته باشد. این عدد رکورد افتتاح یک فیلم در ماه اکتبر هم به حساب می آید و با رسیدن به آن «مریخی» می تواند نام خودش را در تاریخ سینمای آمریکا به ثبت برساند. پیش بینی می شود این فیلم بتواند با خیال آسوده در روزها شنبه و یکشنبه فروش خودش را به 55 میلیون دلار برساند. نکته قابل توجه این است که در این فروش نظر منتقدان و سایت های سینمایی هم بسیار موثر است. سینما اسکور به این فیلم A داده که در قیاس با –A فیلم «جاذبه» یک پیشرفت محسوب می شود. همین طور بعد از فیلم ضعیف «هجرت: خدایان و شاهان» به نظر می رسد اسکات دوباره توانسته یک فیلم خوب بسازد.

پر فروش ترین فیلم هفته گذشته، «هتل ترانسیلوانیای 2» این هفته با فروش روز جمعه 7.46 میلیون دلاریش به رتبه دوم سقوط کرده است و پیش بینی می شود تا پایان روز یک شنبه چیزی در حدود 31.7 میلیون دلار فروش داشته باشد. این رقم می تواند فروش ساخته جدید گندی تارتاکوفسکی پس از 10 روز اکران آمریکا را به عدد 89.3 میلیون دلار برساند.

«سیکاریو» ساخته جدید دنیس ویلانو هم با 4.2 میلیون دلار به رتبه سوم سقوط کرده است. فروش این فیلم پس از سه هفته احتمالا چیزی در حدود 14.8 میلیون دلار خواهد شد. از سوی دیگر فیلم جدید رابرت زمکیس، کارگردان «فارست گامپ» اصلا نتوانسته انتظارات را بر آورده کند و با فروش فقط 1.7 میلیون دلاریش در رتبه دهم باکس آفیس این هفته قرار گرفته است. اگرچه باید در نظر داشته باشیم که این فیلم فقط در 448 سالن پخش می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: