انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل و اساس آموزش و پرورش برای فعالیت های تعلیم و تربیت کودکان است و در این رابطه کودکان ایرانی در مدرسه حضور دارند و تابع برنامه های مدارس هستند.
فانی: اصل آموزش و پرورش تعلیم و تربیت کودکان است

به گزارشتابناک فرهنگی و به نقل از ایرنا، علی اصغر فانی روز یکشنبه در دیدار با اعضای شورای سیاست گذاری و نظارت هفته ملی کودک که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد اظهارداشت: حوزه کودک و نوجوان نشاندهنده اقتدار آموزش و پرورش در بین دستگاه های دولتی و غیردولتی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ یک از دستگاه ها به اندازه آموزش و پرورش در تصمیم سازی برای کودکان و نوجوانان سهیم نیستند.

فانی افزود: توسعه مشارکت و هم افزایی در فعالیت ها یکی از سیاست های اصلی این نهاد در دولت یازدهم است که از این مشارکت، منافع فراوانی به نظام تعلیم و تربیت کشور می رسد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اعضای شورای سیاستگذاری می توانند از فکرهای خوب و امکانات یکدیگر برای دست یابی به اهداف عالی نظام برای نسل های آینده ساز کشور بهره مند شوند.

وی گفت: در این رابطه کاری که برای تشکیل دبیرخانه دایمی انجام شده باید با برگزاری پی در پی جلسات به هم فکری منجر شود.

فانی افزود: وزارت کشور با ارسال بخش نامه ای به استانداری ها دستور تشکیل جلسات هفته ملی کودک (15 تا 21 مهرماه) در استان ها را با مسوولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صادر کرده است.

وی گفت: اصل و اساس آموزش و پرورش برای فعالیت های تعلیم و تربیت کودکان است و در این رابطه کودکان ایرانی در مدرسه حضور دارند و تابع برنامه های مدارس هستند و هیچ دستگاهی در حوزه کودک و نوجوان تا این میزان از اقتدار آموزش و پرورش برخوردار نیست.

وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: تشکیل دبیرخانه در قالب مصوبه هیئت دولت، پشتوانه اداری و قانونی فعالیت ها را بیشتر می کند ، میزان همکاری ها را افزایش و از سویی باعث ایجاد هم افزایی مثبت می شود.

هفته ملی کودک امسال با شعار دنیا با لبخند کودکان زیباست ، با اجرای برنامه های متنوع و مفرح برای کودکان در سراسر کشور از تاریخ 15 تا 21مهرماه با محوریت کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: